سرطان 05, 1401 13:15 Asia/Kabul
  • نگرانی شورای علمای شیعه افغانستان از گسترش جنگ در بلخاب
    نگرانی شورای علمای شیعه افغانستان از گسترش جنگ در بلخاب

شورای علمای شیعه افغانستان از گسترش جنگ بین نیروهای طالبان و طرفداران نیروهای «مولوی مهدی مجاهد» از فرماندهان طالبان به ولسوالی "بلخاب" از توابع ولایت سرپُل در شمال افغانستان، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری، شورای علمای شیعه افغانستان امروز( یک شنبه) در بیانیه‌ای در واکنش به درگیری‌های اخیر در منطقه عمدتا شیعه نشین بلخاب از پیامد‌های این درگیری ابراز نگرانی کرد و افزود: نباید غیرنظامیان در این جنگ مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

در بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان آمده است، با تسلط طالبان در این کشور انتظار می‌رفت بی‌نظمی‌ها، ناامنی‌ها و جنگ خاتمه یابد، اما شعله‌های جنگ در مناطقی دوباره آغاز شده است.

شورای علمای شیعه از دو طرف درگیر در بلخاب خواسته است هرچه زودتر به نبرد‌های مسلحانه پایان دهند  و اختلافاتشان را از طریق گفتگو حل کنند.

هرچند آمار‌های ضد و نقیض از تلفات این درگیری در چهار روز اخیر منتشر شده است، اما آمار رسمی در این باره از سوی منابع رسمی ارائه نشده است.

در همین حال  وزارت دفاع دولت طالبان در افغانستان امروز( یک شنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ، نیروهای طالبان حملات خود علیه نیروهای «مولوی مهدی مجاهد» از فرماندهان آن در بلخاب ولایت سرپل آغاز کردند؛ حملاتی که از آن به عنوان «عملیات مشترک تصفیوی( پاکسازی) » یاد شده است.

ادامه درگیری بین نیروهای دولت طالبان و مولوی مهدی در بلخاب

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان: جنگ بلخاب فتنه آمریکاست

کلیدواژه