سرطان 06, 1401 08:59 Asia/Kabul
  • قدردانی سازمان ملل از تلاش های مثبت ایران برای پناهجویان افغان
    قدردانی سازمان ملل از تلاش های مثبت ایران برای پناهجویان افغان

"ماها کاشور" رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد از  تلاش های مثبت جمهوری اسلامی ایران در موضوع پناهندگان قدردانی کرد.

به گزارش رادیو دری، "ماها کاشور" در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی در مشهد گفت: تلاش ها و فعالیت جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته در حوزه پناهندگان، ستودنی است و در یک سال گذشته و پس از ایجاد شرایط خاص در افغانستان به اوج خود رسیده است.

حسین احمدی معاون اداره کل امور اتباع استان خراسان رضوی ایران نیز در این آیین گفت: طبق توافقات بین المللی، کشور ایران حق دارد مانع فعالیت های تشکل های اتباع باشد، اما دولت جمهوری اسلامی نه تنها با این موضوع مخالفتی ندارد بلکه در شرایط کنونی، موافق افزایش آنها هم است.

 در 20 روز گذشته حدود 550 اثر از 200 هنرمند افغانستانی به ستاد همایش روز جهانی پناهندگان رسید که از این تعداد، 200 اثر برگزیده از 80 هنرمند در نمایشگاهی در مشهد به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه به مدت 5 شب برگزار خواهد شد.

مقامات سازمان ملل تاکنون بارها با قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهجویان افغان، تایید کرده‌اند ایران مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مرزهای خود را به روی پناهندگان باز کرده است؛ به گونه‌ای که این افراد همانند مردم ایران از همه مزایا برخوردار هستند.

 قدردانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از میزبانی ایران از پناهندگان افغانستانی

نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان افغان در مشهد برپا شد

کلیدواژه