واکنش طالبان به گزارش عفو بین الملل درباره تحولات بلخاب
(last modified 1401-04-07T04:14:08+00:00 )
سرطان 07, 1401 08:44 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به گزارش عفو بین الملل درباره تحولات بلخاب
    واکنش طالبان به گزارش عفو بین الملل درباره تحولات بلخاب

مسئولان دولت طالبان ،گزارش سازمان عفو بین الملل در خصوص اعدام ها در ولسوالی بلخاب را رد کردند .

به گزارش رادیو دری، سازمان عفو بین‌الملل در حالی به جنگ در ولسوالی بلخاب واکنش نشان داده و نسبت به اعدام غیرنظامیان در این ولسوالی  ابراز  نگرانی کرده است که مسئولان محلی طالبان در ولایت سرپل با رد  گزارش سازمان ،  می گویند ، مردم به زندگی عادی باز گشته اند.

عفو بین الملل دیروز(دوشنبه) در رشته توییت‌هایی از آنچه که اعدام‎ های صحرایی در شهر بلخاب خوانده، ابراز نگرانی و تاکید کرده که جهان نباید از افزایش نقض حقوق بشر در افغانستان چشم‌پوشی کند.

در این زمینه مقامات ولایت سرپل از جمله « دین محمد نظری» ؛ سخنگوی فرماندهی پلیس این ولایت گفتند: موضوع کشتار دسته جمعی یا قتل‌ عام مردم‌ ولسوالی بلخاب سرپل از سوی نیروهای  دولت طالبان ،دسیسه های دشمنان‌ مردم افغانستان است‌ که می‌خواهند بین این دولت و مردم، فاصله ایجاد کنند؛ اما هرگز به‌ این اهداف شوم شان نخواهند رسید.

نظری افزود: مردم در ولایت سرپل در اطمینان و آرامش کامل زندگی می کنند و دولت طالبان متعهد است که‌ به‌ هیچ شهروندی آسیب نرساند و همیشه از جان، مال و دارایی های شخصی حفاظت و دفاع کند.

مرکز ولسوالی بلخاب ولایت سرپُل افغانستان که در روز‌های اخیر صحنه جنگ و درگیری بین نیروهای دولت طالبان و طرفداران «مولوی مهدی مجاهد» از فرماندهان ناراضی طالبان بود، اکنون در کنترل نیروهای این دولت قرار دارد.

مولوی مهدی مجاهد فرمانده‌ طالبان از قوم هزاره‌ در ولایت سرپُل در شمال افغانستان ، دولت طالبان  را به دلیل کم توجهی و بی مهری به شیعیان و هزاره ها مورد انتقاد قرار داده که باعث جنگ و درگیری بین طرفین شده است .

حنفی در واکنش به درگیری های بلخاب: به هیچ فردی اجازه فتنه افکنی نمی‌دهیم

کلیدواژه