سرطان 07, 1401 15:31 Asia/Kabul

سرپرست وزارت دولت موقت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی از کمک های ایران به زلزله زدگان افغانستان قدردانی و درباره آینده مناطق آسیب دیده از زلزله به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری؛ غلام غوث ناصری در دیدار پیمان نامدار معاون بهداشت و درمان جمعیت حلال احمر ایران و سرپرست تیم امدادی اعزامی به افغانستان گفت: اوضاع در مناطق زلزله زده بسیار نگران کننده است، زیرا بازسازی خانه ها و اسکان زلزله زدگان  هزینه بسیاری را طلب می کند که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها علیه افغانستان تامین این هزینه ها بسیار دشوار خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که با توجه به سرمای شدید زمستان در این منطقه، فرا رسیدن فصل سرما مشکلات را دو چندان خواهد کرد.

 سرپرست وزارت امور رسیدگی امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان یادآور شد: پس از وقوع زلزله در این کشور، طالبان با کشورهای همسایه و جامعه‌جهانی برای ارسال کمک‌های فوری به مناطق زلزله‌زده تماس برقرار کرد و در میان کشورهای همسایه، نخستین کشوری که با ارسال کمک‌های مورد نیاز برای زلزله‌زدگان در افغانستان وارد عمل شد، جمهوری اسلامی ایران بود. 

«غلام غوث ناصری» تصریح کرد: غرب و آمریکا فقط مدعی حقوق بشر هستند و اگر کمک نمی‌کنند، حداقل پول‌های بلوکه شده مردم افغانستان را آزاد کنند .

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر و سرتیم  امدادی هلال احمر ایران در مناطق زلزله زده افغانستان هم گفت : برای تامین نیازهای زلزله‌زدگان و توسعه زیرساخت‌های آب، برق و سکونت در مناطق زلزله‌زده افغانستان به کمک‌های بیشتری نیاز است.  

پیمان نامدار  که به همراه گروهی از امداد گران ایرانی این روزها در حال امداد رسانی به زلزله زدگان افغان است از ادامه کمک های  ایران به زلزله زدگان افغان خبر داد و گفت: شرایط فعلی برای ادامه سکونت در مناطق آسیب دیده دشوار است.

وی  تاکید کرد: امنیت در مناطق زلزله زده مناسب بوده است و تیم آنها توانسته اند اقلام خدماتی را در امنیت کامل توزیع کنند.

قدردانی هلال احمر افغانستان از کمک‌های انساندوستانه ایران به زلزله زدگان

ارسال پنج محموله کمک هوایی و زمینی از سوی ایران به زلزله‌زدگان افغانستان

کلیدواژه