سرطان 08, 1401 15:25 Asia/Kabul

دو نفر از مسوولان حکومت موقت طالبان در ولایت نیمروز با محکوم کردن حمله اشرار به خاک جمهوری اسلامی ایران، هرگونه درگیری مرزی بین دو کشور را رد کردند.

به گزارش محمدی خبرنگار رادیو دری؛ «مفتی الهام» رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز گفت‌: هیچ تنش مرزی در خاک افغانستان و ایران صورت نگرفته و خبرها مبنی بر درگیری مرزبانان ایرانی با یک گروه خاص، کاملا شایعه است.

یک مسول دیگر امنیتی مطلع در ولایت نیمروز نیز در گفتگو با رسانه ها با رد شایعات درباره درگیری مرز بین نیروهای طالبان و نیروهای ایرانی گفت: این درگیری در خاک ایران صورت گرفته و در پل ابریشم که مرز بین ایران و افغانستان است، هیچ درگیری رخ نداده و صدای شلیک گلوله‌ از هیچ سمتی به گوش نرسیده است.

این مسوول دولت طالبان با محکوم کردن هرگونه ناامنی در مرزهای این کشور با کشورهای همسایه، چنین اقداماتی را خلاف امنیت منطقه خواند و بر حفظ سلامت مرزی از سوی همه کشورهای هم‌مرز تأکید کرد.

در پی این حادثه، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از دولت موقت طالبان خواست نسبت به روشن شدن ابعاد موضوع و مجازات عاملان شهادت مرزبان ایرانی در نقطه مرزی میلک اقدام کنند.

نیروهای مرزی ایرانی در شمال استان سیستان و بلوچستان ایران، شامگاه سه‌شنبه با گروهی از اشرار که از خاک افغانستان قصد داشتند به خاک ایران تعرض کنند درگیر شدند که پس از درگیری کوتاه، اشرار از منطقه متواری شدند.

در این درگیری مسلحانه، «محمد صیاد» از نیروهای مرزبانی ایران بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

با ورود به‌موقع نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، اکنون امنیت به صورت کامل در مرزهای شمالی استان سیستان و بلوچستان برقرار است.

از زمان وقوع این حادثه برخی رسانه‌های مغرض، سعی در آشفته‌کردن اذهان عمومی و فضای امنیتی حاکم بر مرزهای جمهوری اسلامی ایران دارند و اخبار نادرستی را از درگیری میان نیروهای مرزبانی ایران و افغانستان منتشر می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران: طالبان برای مجازات عاملان حادثه میلک اقدام کنند

کلیدواژه