قوس 08, 1395 15:59 Asia/Kabul
  • هشدار معاون مجلس نمایندگان افغانستان به کشورهای خارجی حاضر در افغانستان

معاون مجلس نمایندگان افغانستان به بی اعتنائی کشورهای خارجی حاضر در افغانستان برای گسترش ناامنی های ناشی از رقابت های منطقه ای هشدار داد.

به گزارش ایرنا، «ظاهر قدیر» در نشست علنی روز دوشنبه مجلس افغانستان گفت، در صورت بی تفاوتی کشورهای خارجی به گسترش ناامنی در این کشور، مجلس نمایندگان، موضع خود را در قبال حضور آنان اعلام خواهد کرد.

«ظاهر قدیر» از کشورهای خارجی که نظامیان آنها در افغانستان حضور دارند، خواست که برای جلوگیری از گسترش ناامنی در این کشور بیشتر تلاش کنند.

«جعفر مهدوی» نماینده کابل در مجلس نمایندگان نیز ازنهاد قانونگذاری افغانستان خواست که برای جلوگیری از بحران جدید و جنگ های فرقه ای اقدامات لازم را انجام دهد.

مهدوی گفت که سال گذشته (2015)  نیز به مجلس هشدار داده بود که طرح هایی که افغانستان را به سوریه دیگر تبدیل  کند در حال اجراست.

مهدوی افزود که این طرح ها بیشتر از راه ترویج فرهنگ افراطی از طریق مدارس، مساجد و دانشگاه ها صورت خواهد گرفت، و اظهارات پیشین حفیظ منصور نماینده مجلس در باره ترویج افراط گرایی در افغانستان را موثق خواند.

حفیظ منصور نماینده مردم کابل درمجلس افغانستان روز چهارشنبه گذشته نسبت به ترویج افراط گرایی در دانشگاه ها و مساجد هشدار داد که این اظهارات وی با واکنش تند شماری از نمایندگان مجلس و امامان مساجد مواجه شد.

 

کلیدواژه