سرطان 15, 1401 14:28 Asia/Kabul

حکومت طالبان، خبر حمله راکتی به ازبکستان از مبداء افغانستان را بی اساس دانست.

به گزارش رادیو دری، محمد آصف وزیری سخنگوی پلیس ولایت بلخ روز چهارشنبه گفته است: نیروهای دشمن امارت اسلامی قصد ایجاد تحرکات با نیروهای خط مرزی را داشتند که این هدف خنثی شد و هیچ نوع درگیری صورت نگرفته است. 

سخنگوی پلیس ولایت بلخ، ادعای وزارت خارجه ازبکستان را مبنی بر پرتاب راکت به خاک آن کشور از طرف افغانستان رد کرد و گفت: روز گذشته هیچ نوع درگیری صورت نگرفته است که راکت به سمت ازبکستان پرتاب شود. 

وزیری، جزئیات بیشتری در مورد هویت افرادی که قصد درگیری با نیروهای مرزی را داشته اند، ارائه نکرد و گفت: آنان دشمنان مردم افغانستان بوده اند. 

اصابت مرمی های شلیک شده  به خودروی حمل میوه
اصابت مرمی های شلیک شده  به خودروی حمل میوه

گفته می شود بر اثر اصابت مرمی ها و هاوان های شلیک شده از خاک افغانستان، برخی خانه های منطقه مرزی در ازبکستان آسیب جزئی دیده اند.

همچنین تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد بعضی از گلوله های شلیک شده به یک خودروی حمل میوه برخورد کرده است.

این در حالی است که دو ماه پیش نیز گروه تروریستی داعش، مدعی حمله راکتی به خاک ازبکستان شده بود. 

گسترش تروریسم از افغانستان به آسیای مرکزی، یکی از نگرانی های عمده روسیه و همسایگان شمالی به حساب می آید.

طالبان اما تاکید می کنند که افغانستان به لانه امن تروریست ها تبدیل نخواهد شد و هیچ کشوری از خاک افغانستان، هدف حمله قرار نمی‌گیرد.

ساعتی پس از ادعای وزارت امور خارجه‌ ازبکستان درباره حمله‌ راکتی به شهر مرزی ترمذ Termez از مبدأ افغانستان، مسوولان محلی در ولایت بلخ با رد ین ادعا گفتند: تحرکاتی از «دشمنان» در حیرتان صورت گرفته است؛ اما این تحرکات خنثی شده و هیچ راکتی به سمت ازبکستان پرتاب نشده است.

شلیک پنج فروند راکت از خاک افغانستان به ازبکستان

کلیدواژه