سرطان 15, 1401 17:49 Asia/Kabul
  • استانکزی: امارت اسلامی در افغانستان، بدیل ندارد
    استانکزی: امارت اسلامی در افغانستان، بدیل ندارد

معین سیاسی وزارت خارجه طالبان می‌گوید که بدیل امارت اسلامی در افغانستان وجود ندارد.

به گزارش رادیو دری؛ شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه حکومت موقت طالبان امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه محصولات داخلی با نام " اختر بازار" در کابل گفت:  ما انتقاد سالم از نظام را می‌پذیریم، اما تخریب امارت را هرگز؛ چون بدیل این نظام در افغانستان وجود ندارد.

استانکزی  افزود:" با روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان، دیگر سفرای خارجی برای افغان‌ها تعین تکلیف نمی‌کنند، بلکه ما در تصمیم های خویش - خوب باشد یا بد - مستقل هستیم".

معین سیاسی وزارت خارجه طالبان خطاب به چهره های سیاسی خارج از افغانستان گفت: حکومت طالبان با اعلام عفو عمومی دیگر دوست ندارد که هموطنان ما در کشور‌های بیگانه، بی‌‎وطن باشند؛ ما آغوش را برای همه باز کردیم؛ بیایید خون، سر، مال و ناموس همه‌تان محفوظ است.

استانکزی با بیان اینکه امروز جزایر قدرت در افغانستان به طور کلی از بین رفته است اظهار کرد: ما در میدان نظامی، بزرگترین قدرت‌های نظامی جهان را شکست دادیم و در میدان اقتصاد هم پیروز می‌شویم.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز افغانستان اضافه کرد: کار روی صادرات میوه تازه افغانستان به کشور‌های اروپایی ادامه دارد و به زودی روند صادرات میوه خشک و تازه به اروپا آغاز می‌شود.

 نمایشگاه سه روزه محصولات داخلی افغانستان با عنوان" اختر بازار" به منظور رشد تولیدات داخلی و معرفی محصولات افغانستانی به همت شماری از وزارتخانه ها و شرکت ها در کابل افتتاح شده است.

مسوولان این نمایشگاه هدف از برگزاری آن را حمایت حکومت سرپرست از بخش خصوصی و معرفی تولیدات داخلی کشور اعلام می‌کنند.

استانکزی: به هیچ کشوری اجازه دخالت در افغانستان را نمی‌دهیم

استانکزی: طالبان به عفو عمومی پایبند است

کلیدواژه