سرطان 15, 1401 18:52 Asia/Kabul
  • دیدار سرپرست موقت یوناما با مقامات طالبان در کابل
    دیدار سرپرست موقت یوناما با مقامات طالبان در کابل

مارکوس پوتزل معاون جدید نماینده سازمان ملل در افغانستان امروز در دیدارهای جداگانه با عبدالسلام حنفی معاون رئیس‌ حکومت و امیرخان متقی وزیر خارجه حکومت موقت طالبان دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش رادیو دری؛  پوتزل در دیدار با عبدالسلام حنفی از تلفات جانی زمین‌لرزه اخیر در افغانستان ابراز تأسف کرد و گفت: سازمان ملل به آسیب‌دیدگان کمک می‌کند. 

مولوی حنفی نیز از کمک و همکاری سازمان ملل متحد در عرصه بشردوستانه و سایر بخش‌ها تشکر کرد و افزود: امارت اسلامی آماده هرگونه همکاری با این سازمان است. 

سرپرست موقت یوناما در افغانستان همچنین در دیدار با امیرخان متقی، خواهان همکاری بیشتر وزارت خارجه طالبان با سازمان ملل متحد شد و  از بازگشایی سفارتخانه‌های خارجی در افغانستان استقبال کرد.

 متقی نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه نباید وضعیت افغانستان را بر اساس ادعاهای غیرمستند قضاوت کرد گفت که با روی کار آمدن امارت اسلامی وضع در این کشور بهبود یافته است. 

مارکس پوتزل سفیر پیشین آلمان در افغانستان است که روز جمعه ۱۷ جون/۲۷ جوزا به‌عنوان معاون سیاسی نماینده سازمان ملل در افغانستان منصوب شد.

پوتزل که به زبان فارسی تسلط کامل دارد، هنگام ورود به کابل گفت :«با حس افتخار به افغانستان برگشتم، این بار به‌عنوان معاون یوناما. من متعهد هستم که برای مردم افغانستان کار کنم، زیرا کشور آن‌ها هم اینک از یک مقطع حساس می‌گذرد.» 

 پوتزل فعلا سرپرستی دفتر یوناما نمایندگی سازمان ملل در افغانستان را بر عهده دارد. 

آغاز ماموریت معاون جدید "یوناما" در افغانستان

 

کلیدواژه