سرطان 16, 1401 16:17 Asia/Kabul
  • دیدار سرپرست موقت یوناما با مولوی عبدالکبیر در کابل
    دیدار سرپرست موقت یوناما با مولوی عبدالکبیر در کابل

سرپرست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در دیدار با مولوی عبدالکبیر، برقراری صلح و ثبات در این کشور را از اهداف یوناما دانست .

به گزارش رادیو دری،« مارکس پوتزل » سرپرست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) امروز( پنج شنبه) در دیدار با « مولوی عبدالکبیر»  معاون سیاسی رئیس حکومت موقت طالبان گفت: یکی از اهداف ما این است که برای صلح و ثبات در افغانستان و تأمین رفاه مردم کار کنیم و حقوق بشر، بخش مهم مأموریت یوناماست.

پوتزل افزود: یوناما  گردهمایی اخیر بزرگ علما و بزرگان طالبان و تاکید رئیس دولت طالبان در این نشست برای مصالحه و همدلی را بررسی کرده است.

«مارکوس پوتزل» معاون نماینده سازمان ملل در افغانستان همچنین روز گذشته در دیدارهای جداگانه با عبدالسلام حنفی و امیرخان متقی دیدار و گفتگو کرد.

مولوی عبدالکبیر نیز در این دیدار گفت:  اکنون مردم ما در فضای آرام و مطمئن زندگی می‌کنند، حقوق‌شان محفوظ است و بیشتر از 500هزار مامور حکومت قبلی به کارهای شان ادامه می‌دهند.

وی کابینه حکومت طالبان را همه‌شمول خوانده و افزوده است: در حکومت فعلی  از تمام اقوام و مناطق افغانستان حضور دارند و تاکنون 120 نفر از مقامات پیشین افغان به کشور برگشته اند و در فضاسی امن به زندگی‌شان ادامه می دهند.

دیدار سرپرست موقت یوناما با مقامات طالبان در کابل

کلیدواژه