سرطان 18, 1401 10:00 Asia/Kabul
  • طالبان: برقراری ثبات و امنیت در پنجشیر را مسوولیت‌ خود می‌دانیم
    طالبان: برقراری ثبات و امنیت در پنجشیر را مسوولیت‌ خود می‌دانیم

طالبان در پیامی خطاب به مردم پنجشیر تاکید کرده است که امارت اسلامی، دفاع، آزادی، امنیت، ثبات و پیشرفت پنجشیر را همانند سایر مناطق کشور از مسوولیت‌های خود می داند و برای امنیت سراسری در این ولایت تلاش می‌کند.

به گزارش رادیو دری؛ در این پیام تصریح شده است: این ولایت یکی از ۳۴ ولایت کشور است و مردم این سرزمین بخش جداناشدنی از ملت افغان هستند که در ریسمان اخوت، برادری دینی و هم‌دلی گره خورده‌اند.

حکومت موقت طالبان با بیان این‌که رسانه‌های خارجی با راه‌اندازی تبلیغات منفی در پی ایجاد فاصله میان امارت اسلامی و مردم پنجشیر هستند تاکید کرده است کسانی که از طرف حومت، مردم را آزار و اذیت کنند، مجازات می‌شوند.

در ادامه این پیام  از مردم پنجشیر خواسته شده است که برای ثبات نظام اسلامی در کنار نیروهای حکومت بایستند و از ایجاد ترس و ناامنی از سوی گروهای باغی‌(شورشی) جلوگیری کنند و یا حداقل اینگونه موارد را به نیروهای امنیتی آگاهی دهند.

حکومت طالبان در پیام خود از مردم پنجشیر خواسته است در صورتی که از سوی نیروهای امنیتی آزار و اذیت شده باشند، با داشتن شواهد و ثبوت با شماره‌های 0747267803 - 0787088952 - 0747215311  تماس بگیرند تا به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود و افرادی که با مردم رفتار بدی داشته‌اند، مجازات شوند.

منابع محلی: طالبان به توافق با بزرگان روستاهای پنجشیر پایبند نیست

گزارش دیده بان حقوق بشر از وضعیت غیر نظامیان در پنجشیر

کلیدواژه