سرطان 18, 1401 15:36 Asia/Kabul
  • انتقاد ملاحسن آخند از مسدود ماندن ذخایر ارزی افغانستان توسط آمریکا
    انتقاد ملاحسن آخند از مسدود ماندن ذخایر ارزی افغانستان توسط آمریکا

رییس الوزرای حکومت موقت طالبان تحریم آمریکا را عامل مشکلات اقتصادی در افغانستان خواند و گفت: برای بهبود زندگی باید همه مردم کشور متحد شوند.

به گزارش رادیو دری، ملا محمد حسن آخند، رییس الوزرای حکومت موقت طالبان در جریان سخنرانی‌ خود خطاب به مخالفان طالبان گفت: «اکنون اسلام و شریعت در کشور حاکم است، پس بگذارید مردم زیر سایه نظام اسلامی در فضای امن و آرامش زندگی کنند».

وی همچنین با انتقاد از مسدود ماندن دارایی‌های ارزی بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا گفت: دولت موقت طالبان تعهد کرده است که در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نخواهد کرد و امنیت کشورهای دیگر را تهدید نمی‌کند.

رییس الوزرای حکومت موقت طالبان در ادامه سخنانش تحریم آمریکا را عامل مشکلات اقتصادی در افغانستان دانست و  اظهار داشت: «اگر ما و شما دست به دست همدیگر بدهیم، اقتصاد و زندگی مسلمانان بهبود می‌یابد».

ملا آخند در ادامه خطاب به مخالفان این گروه گفت: در حال حاضر نظم و امنیت برقرار شده و بهتر است تمام مخالفان دست از مخالفت برداشته و از عفو عمومی استفاده کنند.»

وی در پایان سخنان خود درباره انتقاد از دولت موقت نیز گفت: انتقاد بیجا و ناشروع با انتقاد سالم فرق دارد و ما پذیرای انتقاد سالم خواهیم بود. 

این اظهارات در شرایطی است که «ملاهبت‌الله آخندزاده»، نیر در خطبه‌های نماز عید قربان در قندهار گفته است که تمام قوانین غیرشرعی که طی 20 سال گذشته تصویب شده لغو خواهد شد.

وی تأکید کرده است که در آینده نظام اسلامی در افغانستان ایجاد خواهد شد و تمام قوانین «غیرشرعی» را که در زمان دولت گذشته افغانستان تصویب شده را لغو خواهند کرد. 

 

کلیدواژه