سرطان 20, 1401 18:10 Asia/Kabul
  • افشای فایل صوتی وزیر دفاع طالبان در انتقاد از مقامات این گروه
    افشای فایل صوتی وزیر دفاع طالبان در انتقاد از مقامات این گروه

یک پیام صوتی وزیر دفاع طالبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن ملا یعقوب از پراکندگی در صفوف این گروه انتقاد می‌کند.

به گزارش رادیو دری، ملا محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان با انتقاد از مقامات این گروه گفته است درحالی که طالبان مشغول کارهای شخصی خود هستند، مخالفان در شمال کشور پرچم این گروه را پایین کشیده‌اند.

فایل صوتی صحبت‌های ملا یعقوب، به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و او بدون نام بردن از مقامات این گروه گفته است، با فرارسیدن عید، شماری از مسئولان به خانه‌هایشان رفته‌اند، شماری مشغول مراسم حج‌اند و شماری هم به‌ دید‌و‌بازدید مشغول‌اند.

سرپرست وزارت دفاع طالبان از پایین کشیده‌شدن پرچم این گروه ابراز نگرانی کرده و به گفته او هر چند اعضای گروه در روستاهای ولسوالی خوست حضور دارند اما آنها باید متوجه مسئولیت‌های خود باشند.

نیروهای موسوم به «جبهه مقاومت ملی»، پنج‌شنبه 16 سرطان (تیر)، مدعی شدند که یک پاسگاه طالبان را در ولسوالی خوست ولایت بغلان تصرف کردند.

ملا محمد یعقوب، فرزند ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان در سال 2015 رهبری نیروهای طالبان در 15 ولایت افغانستان را به عهده گرفت و اکنون به یکی از مقامات با نفوذ در میان این گروه مبدل شده است. او به دلیل این که فرزند رهبر پیشین طالبان است نفوذ بالا در میان اعضای این گروه به‌ویژه نظامیان دارد.

این انتقاد سرپرست وزارت دفاع طالبان در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌ها حاکی است برخی مقامات این گروه از وسایل و امکانات دولتی در امور شخصی خود استفاده می‌کنند.

از سویی دیگر طی روزهای اخیر جبهات ضد طالبان از جمله «جبهه مقاومت ملی» مدعی شده است که چندین نظامی طالبان را در نقاط مختلف کشته‌اند.

رفت و آمدهای طالبان به دوحه؛ وزیر دفاع طالبان با امیر قطر دیدار کرد

واکنش های طالبان و مخالفان آن ها به درگیری های بلخاب

کلیدواژه