سرطان 21, 1401 10:25 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان ملل درباره بدتر شدن اوضاع بشری در افغانستان
    هشدار سازمان ملل درباره بدتر شدن اوضاع بشری در افغانستان

سازمان ملل متحد از وضعیت بد بشری در افغانستان هشدار می‌دهد و می گوید که افغانستان به کمک های بشردوستانه بیشتری نیاز دارد.

به گزارش رادیو دری، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در بخش پناهندگان می گوید که این نهاد در نظر دارد، برای خانواده هایی که در افغانستان به علت های گوناگون آواره شده اند کمک های فوری مانند سرپناه فراهم نماید.

کمیشنری عالی سازمان ملل در بخش پناهندگان می افزاید که مهاجران و بیجا شدگان در افغانستان در اوضاع نامناسب اقتصادی بسر می برند و به کمک های فوری بشر دوستانه نیاز دارند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در بخش پناهندگان، گفت:«در حال حاضر کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهجویان تلاش می کند تا برای نجات خانواده هایی که مجبور به فرار می شوند؛ سرپناه فراهم کند.»

این سازمان تاکید کرد که به بیش از دو هزار خانواده در ولایت لغمان که پیش از این بیجا شده اند کمک های نقدی توزیع کرده است.

از سوی دیگر دیدبان حقوق بشر گفته است که معلولان از کمک های فوق العاده که برای زلزله زدگان در پکتیکا و خوست اختصاص یافت بهره مند نشده اند.

در گزارش تازه این نهاد آمده است که معلولان از خدمات بهداشتی، خوراک و کمک های اولیه بدور مانده اند.

دیدبان حقوق بشر در گزارش تازه اش می گوید:«معلولان برای دسترسی به پشتیبانی  بشردوستانه مانند خوراک، خدمات بهداشتی و کمک های پزشکی بیشتر با موانع رو به رو هستند؛ با وجود اینکه آنان بیشتر به این کمک ها نیازمندند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در بخش پناهندگان در صفحه توییترش به کشورهای جهان و نهادهای کمک کننده بین المللی برای کمک به مردم افغانستان فراخوان داده و از آنان خواسته است که در کنار مردم افغانستان بایستند.

هشدار سازمان ملل در مورد ناامنی غذایی در افغانستان

کلیدواژه