سرطان 22, 1401 07:49 Asia/Kabul

«احمد مسعود» فرزند "احمد شاه مسعود" فرمانده فقید دوران جهاد و از چهره های مخالف دولت طالبان در افغانستان ، گفت وگوهای سیاسی را تنها راه حل بحران این کشور دانست .

با  گذشت ماهها از تصرف ولایت پنجشیر افغانستان به دست نیروهای دولت طالبان، نیروهای مخالف این گروه موسوم به «جبهه مقاومت ملی افغانستان» در این ولایت ، به رهبری «احمد مسعود»همچنان به نبرد با طالبان ادامه می دهند.

این گروه با رد مشروعیت حکومت طالبان اعلام کرد تا تشکیل دولت فراگیر به مبارزه مسلحانه با طالبان ادامه می دهد.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری ، «احمد مسعود »در گفت وگویی بار دیگر تاکید کرد، تا زمانیکه طالبان به این باور راه حل سیاسی نرسند، چاره‌ ای به غیر از ایستادگی در برابر آنان وجود ندارد.

وی شمار نیروهای جبهه پنجشیر را بیش از 3 هزار نفر خواند و گفت که برنامه بعدی این جبهه راه اندازی عملیات‌هایی برای خارج کردن بعضی مناطق از کنترل طالبان می‌باشد.

این رهبر مخالف دولت طالبان تصریح کرد، حل مسایل سیاسی افغانستان؛ مشروعیت حاکمیت را در قبال خواهد داشت؛ در غیر اینصورت دوباره مشکلات گسترده، دامنگیر افغانستان خواهند شد.

 

وی همچنین تاکید کرد: ما با تمامی کشورها  نگرانی‌های خود را در خصوص افغانستان در میان گذاشته ایم، اوضاع افغانستان نیاز به بررسی جدی دارد؛ نیاز به توجه جدی دارد؛ افغانستان نیاز به این دارد که به هر سرعت و هر فشاری که می‌شود یک ثبات  و راه حل سیاسی پیدا کند.

با گذشت بیش از 10 ماه از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان و تشکیل دولت موقت ، تاکنون هیچ کشوری بطور رسمی این دولت را  به رسمیت نشناخته است. در کنار تشکیل دولت  فراگیر، مبارزه با تروریسم و احترام به حقوق بشر از جمله زنان از شروط کشورها و مجامع بین‌المللی برای شناسایی دولت طالبان است.

احمد مسعود: تغییر موضع‌ در قبال طالبان به عملکرد این گروه بستگی دارد

کلیدواژه