سرطان 27, 1401 17:26 Asia/Kabul
  • برگزاری نخستین جلسه اعضای پارلمان سابق افغانستان به صورت مجازی
    برگزاری نخستین جلسه اعضای پارلمان سابق افغانستان به صورت مجازی

پارلمان حکومت پیشین افغانستان پس از فروپاشی حکومت به دست طالبان نخستین جلسه خود را به‌صورت مجازی برگزار کرد.

براساس یک اعلامیه از سوی اعضای پارلمان حکومت سابق افغانستان روز دوشنبه، (۲۷ سرطان) نخستین جلسه پارلمان این کشور پس از سقوط نظام به دست طالبان به‌صورت آنلاین برگزار شد.

بر اساس این اعلامیه در این نشست میر رحمان رحمانی رئیس سابق پارلمان، نائب مجلس و رئیس سابق دارالانشای پارلمان این کشور و تعدادی زیادی از نمایندگان پارلمان حضور داشتند. 

گفته شده است که مهمترین موضوعات مورد بحث آنان در این جلسه، برگزاری انتخابات مجدد پارلمان در افغانستان و مشروعیت بخشیدن دوباره آنان از سویی طالبان بوده است.

با اینکه تعداد شرکت کنندگان در این جلسه به‌صورت مشخص اعلام نشده اما گفته می‌شود که تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان سابق افغانستان در آن حضور داشته‌اند.

همچنین در اعلامیه آمده است که این جلسه‌ها با هماهنگی و تفاهم با اتحادیه پارلمان‌های جهان، جامعه مدنی و رسانه‌های داخلی و بین‌المللی هفته ۳ روز بصورت مجازی با ریاست رئیس سابق پارلمان و با پوشش رسانه‌ها به گونه علنی برگزار خواهد شد.

در پی فرار اشرف غنی و سقوط نظام جمهوریت  شماری اعضای  پارلمان سابق افغانستان این کشور را ترک کرده  و شماری هم در افغانستان باقی مانده اند و آنان در تلاش از سرگیری فعالیت‌های شان در این کشور هستند.

جلسات عمومی مجلس نمایندگان پیشین افغانستان آنلاین برگزار می‌شود

کلیدواژه