سرطان 28, 1401 10:06 Asia/Kabul
  • مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم
    مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم

نماینده ویژه وزارت امور خارجه مالزی در امور افغانستان، در مراسم افتتاحیه کارگاه «مسائل بنیادین توسعه افغانستان» گفت: ما در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم، چون اعضای یک امتیم.

به گزارش رادیو دری، نماینده ویژه وزارت خارجه مالزی در امور افغانستان، در مراسم افتتاحیه کارگاه مشترک افغانستان و مالزی، که با عنوان «مسائل بنیادین توسعه افغانستان» در کابل برگزار می‌شود، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت موقت طالبان بر همراهی دولت مالزی با مردم افغانستان تأکید کرد و این حمایت را به دلیل امت واحده بودن مسلمانان دانست.

وی در سخنان خود با اشاره به روند فعالیت‌های انجام شده بین دو کشور افغانستان و مالزی گفت: مرحله اول کار ما تحکیم روابط بود که تکمیل شده است و مرحلۀ دوم ساختن یک ماسترپلان برای افغانستان است.

به گفته احمد اعظم، مرحله بعدی کار آنان مسئله به رسمیت شناختن طالبان است.

 در این مراسم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت موقت طالبان نیز گفته است افغانستان کشور فرصت‌ها است و سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی فرصتی است که افغانستان و مالیزیا از آن سود خواهند برد.

وی با قدردانی از همکاری‌های کشور مالزی افزوده است: «ما پیوسته با مالیزیا در تماس بودیم و خواستار همکاری‌هایشان در بخش حکومت‌داری الکترونیک، سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی، فقرزدایی، بازسازی و فراهم‌سازی زمینه‌های آموزشی و تشریک تجارب آن کشور شدیم».

این وزارت با نشر خبرنامه‌ا‌ی نگاشته است که در مراسم گشایش ورکشاپ «مسائل بنیادی توسعۀ افغانستان»، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت موقت طالبان، احمد اعظم نماینده ویژه وزارت خارجه مالزی برای افغانستان، شیر محمد عباس ستانکزی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان و شمار دیگری از مقامات و مسئولان دو کشور شرکت کرده‌اند.

این کارگاه سه روزه در ساختمان وزارت خارجه دولت موقت طالبان برگزار می‌شود و نمایندگان بخش‌های مالزی، تجارب خود را با طرف افغانستانی در میان خواهند گذاشت.

دعوت از مالزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان

کلیدواژه