سرطان 29, 1401 14:43 Asia/Kabul
  • برنامه جهانی غذا برای زمستان مردم افغانستان، غذا ذخیره می‌کند
    برنامه جهانی غذا برای زمستان مردم افغانستان، غذا ذخیره می‌کند

برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که برای مقابله با تشدید گرسنگی در افغانستان در زمستان آتی، برای مردم این کشور ۱۵۰ هزار تُن مواد غذایی ذخیره می‌کند.

به گزارش رادیو دری، وحیدالله امانی سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت: برای ذخیره مواد غذایی برای مردم افغانستان به 170 میلیون دلار نیاز است و جامعه جهانی باید برای تامین این بودجه سازمان ملل را یاری کند. 

بنابر اعلام برنامه جهانی غذا، این سازمان  90 میلیون دلار برای تامین غذای مردم افغانستان بودجه دریافت کرده و تاکنون برای 18 میلیون نفر از آنان، کمک‌های غذایی تهیه و توزیع کرده است. 

وزارت اقتصاد طالبان نیز در خصوص جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه اعلام کرده است که تاکنون کشورهای مختلف 6 و نیم میلیون تن مواد غذایی به مردم افغانستان کمک کرده اند. 

از سوی دیگر «ماریانا فرانسو» رئیس کمک‌های بشردوستانه اروپا در افغانستان بر لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری به این کشور تاکید کرده و گفته است: به رغم نبود جنگ در افغانستان در بسیاری از مناطق این کشور، غذای کافی برای خوردن وجود ندارد و مردم این کشور با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، خشک‌سالی طولانی مدت و بحران عمیق اقتصادی، افزایش قیمت مواد غذایی و تاثیر جهانی بحران اوکراین از جمله مهمترین عوامل تشدید بحران انسانی در افغانستان است.

برنامه جهانی غذا: ۱۹ میلیون نفر در افغانستان گرسنه اند

برنامه جهانی غذا: امسال به ۱۰ میلیون افغان کمک کرده‌ایم

کلیدواژه