سرطان 31, 1401 13:37 Asia/Kabul
  • اعلام جزئیات و مدارک لازم جهت دریافت کارت آمایش ۱۷
    اعلام جزئیات و مدارک لازم جهت دریافت کارت آمایش ۱۷

بر اساس ابلاغ اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران طرح آمایش۱۷ جهت بروز رسانی آمار و اطلاعات پناهندگان افغانستانی دارای کارت آمایش۱۶ و صدور کارت آمایش۱۷ از تاریخ ۲۰ تیر ماه در دفاترخدمات اتباع خارجی اغاز شده است.

به گزارش رادیو دری، هم زمان با اجرای طرح آمایش۱۷ برای مشمولین کار، پروانه کار نیز در این دفاتر صادر و یا تمدید می‌گردد.

افراد مشمول طرح آمایش۱۷ در استان تهران، جهت اخذ نوبت، باید از طریق سایت اینترنتی کانون اقدام نمایند و در استان هایی که دفتر خدمات اتباع خارجی ندارد، پناهندگان باید به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی محل سکونت مراجعه نمایند.

طبق ابلاغیه وزارت کشور هزینه های طرح آمایش۱۷ به دفاتر خدمات اتباع خارجی اعلام شده است که ۱۰۰ هزار تومان به حساب خزانه برای هر نفر، ۱۲۵۰۰ تومان هزینه رصد برای هر نفر، ۷۵ هزار تومان هزینه چاپ کارت برای هر نفر که جمعا مبلغ ۱۸۷۵۰۰ تومان برای هر نفر است.

علاوه براین هزینه های صدور کارت کار برای افراد مشمول و تعرفه خدمات شهری نیز از دیگر هزینه‌های این طرح است.

مدارک لازم برای مشمولین شرکت کننده در طرح آمایش۱۷ نیز اینگونه اعلام شده است که مشمولین هنگام مراجعه در طرح آمایش۱۷ باید کارت آمایش۱۶ تمام اعضای خانواده و برگه نوبت دهی را به همراه داشته باشند.

همچنین مشمولین کارت عابر بانک جهت پرداخت هزینه ها و قولنامه خانه با آدرس دقیق محل سکونت و کدپستی به همراه یکی از قبوص برق، گاز، تلفن یا آب به همراه داشته باشند.

مشمولین طرح آمایش۱۷، تذکره، برگه تثبیت هویت، گذرنامه و هر گونه مدرکی از دولت افغانستان که گویای هویت فرد باشد را همراه داشته باشند.

علاوه‌براین داشتن کارت واکسیناسیون کرونا الزامی می باشد.

قابل ذکر است که اتباع افغانستانی بعد از تحویل مدارک، پرداخت هزینه ها، عکسبرداری انگشت نگاری، کارت های جدید آمایش۱۷ تحویل و یا از طریق پست به آدرس منزل متقاضی ارسال می گردد.

آغاز طرح آمایش مرحله ۱۷ پناهندگان افغانستانی

کلیدواژه