سرطان 31, 1401 19:19 Asia/Kabul
  • بازسازی پاسگاه‌ها در نقاط مرزی افغانستان
    بازسازی پاسگاه‌ها در نقاط مرزی افغانستان

منابع امنیتی در حکومت طالبان از بازسازی همه پاسگاه ها در نقاط مرزی افغانستان بویژه مناطق مرزی با ایران خبر دادند.

درگیری های پراکنده نیروهای طالبان با مرزبانان کشورهای همسایه در ماه های اخیر به دلیل آشنایی نداشتن این نیروها با مسایل فنی و امنیتی مسایل و مشکلاتی را بوجود آورده است.

به گزارش رادیو دری، مقامات لشکر 207 الفاروق افغانستان در ولایت غربی هرات امروز جمعه اعلام کردند: کار بازسازی پاسگاه‌های مرزی افغانستان با ایران شروع شده و قرار است این اقدام فراگیر باشد و شامل تمام نقاط مرزی کشور شود.

به گفته‌ی مقامات، عملیات پاسگاه های مرزی در کوتاهترین زمان تکمیل خواهد شد و پس از آن نیروهای طالبان برای حفاظت از مرزها در آن مستقر می‌شوند.

حکومت طالبان در حالی روند بازسازی پاسگاه‌های مرزی با ایران را آغاز کرده است که در ماه‌های اخیر بروز اختلاف بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی سبب تنش‌های پراکنده‌ای شده است.

«احمد وحیدی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران چندی پیش اعلام کرده بود بروز این درگیری‌ها به دلیل توجیه نبودن مرزبانان طالبان نسبت به مسائل مرزی است.

نمایندگی وزارت امور خارجه طالبان در هرات  نیز در اطلاعیه‌ای درخصوص سوءاستفاده برخی باندهای مافیایی از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف را دارند هشدار داده است.

در این اطلاعیه آمده است: «اخیرا مشاهده می‌گردد که قاچاقچیان داخلی با همکاری قاچاقچیان و باندهای مافیایی بیرون از کشور،همواره به بهانه اینکه جوانان را به کشورهای ترکیه و اروپایی انتقال داده، آنان را در ایران و مسیر راه ترکیه یه گروگان می‌گیرند و از خانواده‌هایشان پول مطالبه می‌نمایند.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر و با نامناسب شدن وضعیت اقتصادی در کشور، میزان مهاجرت‌های غیرقانونی شهروندان به کشورهای همسایه از جمله پاکستان و ایران افزایش چشم‌گیری داشته است.

تقویت پاسگاه‌های امنیتی فراه در دستور کار طالبان

کلیدواژه