اسد 01, 1401 07:54 Asia/Kabul
  • تاکید مقامات ایران و پاکستان بر ایجاد صلح و ثبات در افغانستان
    تاکید مقامات ایران و پاکستان بر ایجاد صلح و ثبات در افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و وزیر خارجه پاکستان بر ضرورت همکاری تهران - اسلام آباد برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش رادیودری، «حسن کاظمی قمی»نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که روز جمعه برای دیدار با مقامات پاکستانی وارد اسلام‌آباد شد، با «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت و گو کرد. 

زرداری در این دیدار با اعلام تعهد قوی پاکستان برای یک افغانستان صلح آمیز، با ثبات و مرفه تاکید کرد که همکاری‌های نزدیک ایران و پاکستان در موضوعات مربوط به افغانستان از جمله مدیریت پناهندگان، امنیت منطقه‌ای و پیشبرد سازوکارهای همکاری میان نهادهای دو کشور بسیار دارای اهمیت است. 

کاظمی قمی نماینده ویژه ایران نیز از نقش سازنده پاکستان در افغانستان قدردانی و اظهار کرد که صلح و ثبات در افغانستان، پیش نیاز اساسی ثبات و شکوفایی بلندمدت در منطقه خواهد بود. 

کاظمی قمی و زرداری همچنین در این ملاقات، با ابراز خرسندی متقابل از همکاری‌های ایران و پاکستان برای کمک به صلح و ثبات در افغانستان، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای به منظور کاهش رنج و مشکلات مردم افغانستان تاکید کردند. 

آنان همچنین ابتکارات منطقه‌ای در بحث افغانستان به ویژه توافقات مرتبط با اجلاس وزرای خارجه همسایگان افغانستان و نشست‌های آتی را بررسی کردند. 

نماینده رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در اولین نشست کاری خود در اسلام‌آباد همچنین با «محمد صادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان دیدار و گفت وگو کرد. 

کاظمی قمی ماه گذشته نیز با هدف رایزنی‌های منطقه‌ای درباره افغانستان به ازبکستان و قرقیزستان سفر کرد. 

سفر نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به اسلام آباد

کاظمی قمی: برای رهایی مردم افغانستان از فتنه آمریکایی تلاش می‌کنیم

کلیدواژه