اسد 01, 1401 17:35 Asia/Kabul
  • پروژه انتقال آب پنجشیر به کابل به زودی آغاز می‌ شود
    پروژه انتقال آب پنجشیر به کابل به زودی آغاز می‌ شود

مسوولان در وزارت انرژی و آب طالبان می‌گویند که برای حل مشکل آب آشامیدنی شهروندان کابل به زودی پروژه انتقال آب ولایت پنجشیر به هزینه سه میلیون دلار را آغاز می‌کنند.

به گزارش رادیو دری؛ ملا عبدالطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب حکومت موقت طالبان امروز شنبه(اول اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت:" پروژه ای به ارزش سه میلیون دلار برای انتقال آب پنجشیر به کابل به زودی آغاز می گردد که با تطبیق آن آب آشامیدنی صحی برای باشندگان شهر کابل تامین می‌ شود.

منصور درباره تطبیق دیگر پروژه‌های وزارت انرژی و آب گفت: 80 در صد پروژه‌های زیربنایی این وزارت توسط خارجی‌های تمویل می گردید و اکنون تلاش‌های جدی روی دست است تا از منابع داخلی و به همکاری سکتور خصوصی و سرمایه گذاران این پروژه‌ها تکمیل گردد.

وی از جامعه جهانی نیز خواست که پول‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کنند تا بخش از آن در تطبیق پروژه‌های عام المنفعه استفاده شود.

سرپرست وزارت انرژی و آب از سه طرح در ارتباط به سرمایه گذاری، انرژی و تولید برق خبر داده و گفت: با اجرای این طرح‌ها، مشکلات تولید و تامین برق در کشور تا حد زیاد حل خواهد شد.

وی با این اینکه اکنون امنیت سرتاسری در کشور تامین است افزود: درحال حاضر زمینه برای تحقق پروژه های زیربنایی و عام المنفعه مساعد می باشد.

او گفت:" در زمان حکومت قبلی سه بخش عمده وزارت آب و انرژی و برق به صورت پراکنده  پیش برده می شد که اکنون هر سه بخش در ساختار تشکیلاتی دوباره مدغم گردیده است.

وزارت انرژی و آب طالبان: کابل با بحران کم آبی مواجه شده است

کلیدواژه