اسد 02, 1401 15:28 Asia/Kabul
  • طالبان: به تمامی تعهداتمان در توافق‌نامه دوحه عمل کرده‌ایم
    طالبان: به تمامی تعهداتمان در توافق‌نامه دوحه عمل کرده‌ایم

معاون سخنگوی دولت طالبان در واکنش به سخنان وزارت خارجه آمریکا گفت: این دولت به تمامی تعهداتش در توافق‌نامه دوحه عمل کرده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری از آنچه که عملی نشدن تعهدات طالبان می‌داند انتقاد کرد و  بار دیگر از حکومت طالبان خواست که به تعهدات‌اش در توافق‌نامه دوحه عمل نماید.

به گزارش رادیو دری، بلال کریمی معاون سخنگوی دولت طالبان در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ،گفت: «ما خواهان این هستیم که روابط خوب با تمامی کشورها داشته باشیم و اجازه نمی‌دهیم که از خارج درباره چگونگی نظام سازی، ساختار نظام و تشکیل نظام به ما دیکته یا امر شود».

کریمی افزود: نه تنها به تعهداتمان بر اساس توافقنامه دوحه عمل کرده ایم بلکه متعهد به رعایت حقوق اقلیت‌ها و زنان در چارچوب شریعت اسلامی هستیم.

در همین حال، طارق فرهادی، آگاه مسایل سیاسی افغانستان، گفت: از توافق‌نامه دوحه تنها مذاکرات بین‌الافغانی اجرا نشده که درصورت اجرای آن امریکا هم باید اسامی رهبران طالبان را از لیست تروریسم خارج کند.

رعایت حقوق بشر، احترام به آزادی بیان، ایجاد یک حکومت همه‌شمول و فراگیر، مبارزه با هراس‌افنگی، استفاده نشدن خاک افغانستان در برابر امریکا و متحدانش بخشی از مفاد توافقنامه دوحه میان امریکا و طالبان است.

سهیل شاهین: به رسمیت نشناختن طالبان با توافق دوحه در تضاد است

 

کلیدواژه