اسد 04, 1401 14:07 Asia/Kabul
  • ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان
    ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت مسکو از تقاضای طالبان برای بازگرداندن دارایی های دزدیده شده توسط آمریکا حمایت می کند.

به گزارش رادیو دری، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز (سه شنبه) در نشست تاشکند گفت: «من از صمیم قلب از تمایل امیر خان متقی وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان که خواستار بازگرداندن بی قید و شرط هفت میلیارد دالر مسدود شده متعلق به افغانستان است حمایت می کنم.»

کابلوف گفت آمریکا هفت میلیارد دلار افغانستان را مسدود کرده اما در واقع آن را "دزدیده است".

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان نیز امروز در نشست تاشکند از آمریکا خواست پول های بلوکه شده افغانستان را بدون قید و شرط آزاد کند.

در همین حال تام وست نماینده آمریکا در امور افغانستان نیز امروز از آمادگی واشنگتن برای گفت و گو با طالبان درباره دارایی های مسدود شده افغانستان خبر داد.

نشست بین المللی «افغانستان؛ امنیت و توسعه اقتصادی» در تاشکند با حضور هیات طالبان و نمایندگان حدود 20 کشور و سازمان‌ بین‌المللی با محوریت افغانستان امروز آغاز شد.

قرار است در این نشست، تنظیم اقدامات و پیشنهادهای هماهنگ جامعه جهانی در مسایل کمک برای برقراری ثبات و امنیت، بازسازی پسادرگیری در افغانستان و همگرایی در روندهای همکاری منطقه‌ای در جهت منافع مردم افغانستان و تمام جهان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اعلام آمادگی آمریکا برای گفت‌وگو با طالبان درباره پول های مسدود شده افغانستان

بایدن تکلیف دارایی های مسدود شده افغانستان در آمریکا را مشخص کرد

کلیدواژه