قوس 09, 1395 16:43 Asia/Kabul
  • عبدالله: محور مذاکرات صلح در افغانستان باید شورای عالی باشد

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با «قیام الدین کشاف» رئیس شورای علمای افغانستان و عضو رهبری شورای عالی صلح، گفت: محور اصلی مذاکرات صلح در افغانستان باید شورای عالی صلح باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس،«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با «قیام الدین کشاف» رئیس شورای علمای افغانستان و عضو رهبری شورای عالی صلح و سایر اعضای این شوراء که در قصر سپیدار برگزار شد، گفت: محور اصلی مذاکرات صلح در افغانستان باید شورای عالی صلح باشد و بعد از این به صورت منظم با این شورا برای دنبال کردن مباحث مربوط به صلح دیدار می‌کند.

رئیس اجرائیه افغانستان افزود: صلح هدف ماست و شورای عالی صلح باید از تمام جریانات مربوط به صلح آگاه باشد و ریاست اجرائیه از تلاش‌های این شورا برای دست یافتن به صلح حمایت می‌کند.

عبدالله تمام جریاناتی را که به صلح وابسته هستند به تمکین قانون اساسی توصیه کرد و از شورای عالی صلح خواست تا در این زمینه همکاری کند.

«عطاء‌ الرحمن» عضو رهبری شورای صلح نیز  در این دیدار گزارش مفصلی از کارکردها و اقدامات اصلاحی اخیر شورای عالی صلح به رئیس اجرائیه دولت افغانستان ارائه کرد و خواهان حمایت دولت از شورای عالی صلح به عنوان مرجع اصلی مذاکرات صلح شد.

کلیدواژه