اسد 05, 1401 19:08 Asia/Kabul

ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای امارت اسلامی افغانستان امروز با هیئت علمای پاکستان به ریاست مفتی محمد تقی عثمانی، در قصر گلخانۀ ارگ دیدار کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، در این دیدار مفتی محمد تقی عثمانی ضمن ابراز خرسندی از "حاکمیت نظام اسلامی در افغانستان" برای تحکیم بیشتر آن دعا کرد و تبلیغات علیه حکومت طالبان را بی اساس خواند.

مفتی عثمانی افزود که افغانستان و پاکستان تنها دو همسایه نیستند بلکه دو کشورهای اسلامی نیز هستند.

ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای حکومت موقت طالبان نیز در این دیدار گفت: «امارت اسلامی افغانستان به شمول پاکستان، با تمام کشورهای منطقه و جهان خواستار مناسبات نیک است و از خاک افغانستان ضد هیچ‌کسی اجازۀ فعالیت داده نمی‌شود.»

ملا آخند گفت: «اکنون در افغانستان علما حاکم هستند و آنان نسبت به هرکسی دیگر به ارزش و ضرورت علم بیشتر آگاهند و مشوره و تلاش‌ها ادامه دارد که در عرصۀ تعلیم، کارهای بیشتری صورت گیرد.»

وی با بیان اینکه بارها از شخصیت‌ها و کادرهای افغان برای بازگشت به کشور دعوت شده است گفت: «تخریب هر چیز آسان، ولی بازسازی آن بسیار زمانگیر است. ما عفو عمومی اعلام کردیم و اکنون از افغانان که در بیرون از کشور هستند دعوت می‌کنیم که بیایند و به زندگی آرامشان ادامه دهند زیرا مخالفت کدام فایده ای در پی ندارد.»

ملا حسن آخند گفت: «افغانستان خانۀ مشترک همه است و برای ساختن آن تلاش مشترک می‌کنیم.»

دعوت مقامات طالبان از افغان های مقیم خارج برای بازگشت و سهیم شدن در آبادی کشورشان

کلیدواژه