اسد 06, 1401 16:17 Asia/Kabul

معین اداره حفظ محیط زیست طالبان می گوید افغانستان کم ترین مشکلات را در حفظ محیط زیست داشته، اما بیشترین آسیب را از این ناحیه متقبل شده است.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری،  روز جهانی طبیعت، امروز از سوی  اداره محیط زیست حکومت موقت طالبان  در باغ بابر کابل پایتخت افغانستان گرامی داشته شد.
در این محفل که مسوولان اداره محیط زیست، وزارت تحصیلات عالی ،متخصصین محیط زیستی و محصلان دانشگاه ها اشتراک کرده بودند،
 زین العابدین عابد معین اداره محیط زیست هدف از برگزاری این برنامه را بلند بردن سطح آگاهی مردم از طبیعت و حفظ محیط زیستی عنوان کرد و افزود: در سده های اخیر از اثر مداخلات بی رویه بشر و استفاده بیش از حد از منابع طبیعی محیط زیست  دچار یک سلسله تحولات و تغییرات شد که تاثیرات نا گوار را روی زندگی انسان ها و سایر موجودات زنده به جا گذاشته است که می توان از تغییرات اقلیمی ، تخریبات محیط زیستی ، فرسایش خاک ،نابودی گونه های حیات و جنگل زدایی نام برد.
عابد اضافه کرد:افغانستان کم ترین مشکلات را در حفظ محیط زیست داشته، اما بیشترین آسیب را از این ناحیه متقبل شده است که شامل زمین لزره ، خشک سالی سرازیر شدن سیلاب ها، کاهش و تغییر بارندگی است که زیان های جانی و مالی را به دنبال داشته است.
وی جنگ ، قطع جنگلات ، تخریب منابع طبیعی، تخریب زیر بنا ها و منابع آبی و زراعتی را از عوامل دیگر آسیب های محیط زیستی عنوان کرد که باعث سرازیر شدن مردم به شهرها شد و این سبب آلودگی محیط زیستی شده است.
این درحالی است که در اثر تخریب محیط زیست و قطع نادرست جنگلات وعلف زار ها مردم افغانستان دچار مشکلات زیاد شده اند.

درخواست عجیب محیط زیست افغانستان برای ذخیره بر‏ف

کلیدواژه