اسد 07, 1401 15:40 Asia/Kabul
  • تاکید شورای علمای شیعه ولایت بامیان بر برگزاری باشکوه مراسم محرم
    تاکید شورای علمای شیعه ولایت بامیان بر برگزاری باشکوه مراسم محرم

شورای علمای شیعه یَکاوْلَنگ افغانستان بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری و سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام امام سوم شیعیان جهان تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، نمایندگی شورای علمای شیعه افغانستان در «یکاولنگ» در ولایت بامیان در آستانه ماه محرم از مردم مسلمان این کشور خواست تا جلسات عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنند.

در بیانیه منتشر شده همچنین خواسته شده است تا در حسینیه‌ها از مبلغین و خطبای عالم استفاده شود تا مردم از مسائل دینی بهره ببرند و به روضه خوانی صرف اتکا نشود.

نمایندگی شورای علمای شیعه افغانستان در یکاولنگ در ادامه نیز از وعاظ و خطبا می‌خواهد تا مردم را به برادری و وحدت بیشتر دعوت کرده و از بیان موضوعات اختلاف برانگیز پرهیز کنند.

در ادامه بیانیه از دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری درخواست شده تا به منظور حفظ و رعایت مسائل امنیتی از راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری شبانه بپرهیزند.

این شورا در انتها نیز از مردم مسلمان افغانستان درخواست کرده تا در مجالس توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به تأمین امنیت جلسات خویش توجه کنند و برای امنیت کشورشان نیز تلاش  کنند.

روز پنج شنبه نیز نشست هماهنگی امنیتی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در افغانستان با حضور رئیس شورای علمای اهل تشیع این کشور و مسئولان امنیتی دولت طالبان درکابل پایتخت افغانستان برگزار شد.

هم اندیشی علمای شمال افغانستان برای برگزاری مراسم دهه محرم

کلیدواژه