اسد 09, 1401 12:13 Asia/Kabul
  • ورود هیاتی از رهبران قبایلی پاکستان به کابل
    ورود هیاتی از رهبران قبایلی پاکستان به کابل

هیاتی از بزرگان قبایلی و نمایندگان پارلمانی پاکستان برای از سرگیری مذاکرات با تحریک طالبان این کشور با میانجی گری دولت طالبان در افغانستان وارد کابل شدند.

به گزارش رادیو دری، همزمان با بازگشت هیات علمای پاکستانی از مذاکره با سران تحریک طالبان پاکستان در شهر کابل، یک هیئت 17 نفره از بزرگان قبایلی و نمایندگان پارلمان این کشور وارد کابل شدند.

این هیات که برای سفری چهار روزه وارد کابل شده قرار است با سران تحریک طالبان پاکستان دیدار و مذاکرات با آنها را پیگیری کند.

هیات هشت نفره علمای پاکستان  به رهبری «مفتی تقی عثمانی» پس از برگزاری جلساتی با رهبری تحریک طالبان پاکستان و طالبان افغانستان، روزشنبه  افغانستان را به مقصد پاکستان ترک کرد.

لازم به ذکر است مقامات پاکستانی خواسته‌های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از جمله لغو الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا، عقب نشینی نیرو‌های ارتش پاکستان از مرز با افغانستان و عفو زندانیان تحریک طالبان را برخلاف قانون اساسی این کشور می‌دانند و با آن مخالفت کرده اند موضوعی که منجر به بن بست در مذاکرات مذکور شده است.

تحریک طالبان پاکستان نیز اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد، به هیچ عنوان از خواسته‌های خود بویژه لزوم لغو الحاق مناطق قبایلی و هم‌مرز با افغانستان به ایالت خیبرپختونخوا توسط دولت پاکستان عقب نشینی نمی کند.

سفر هیاتی از رهبران قبایلی پاکستان به افغانستان همزمان با مذاکرات سازش با تحریک طالبان

کلیدواژه