اسد 10, 1401 23:06 Asia/Kabul

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت موقت طالبان حمله هوایی آمریکا به کابل را تایید کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، ذبیح الله مجاهد می گوید که این حمله هوایی توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در منطقه شیرپور شهر کابل صورت گرفته است.

مجاهد دوشنبه شب (۱۰ اسد) در رشته توییتی نوشته است که در اوایل نوعیت این حمله مشخص نشده بود، اما یافته‌های ابتدایی ارگان‌های امنیتی و استخباراتی طالبان نشان می‌دهد که این حمله توسط هواپیمای بدون سرنشین امریکایی انجام شده است.

وی افزوده است که این حمله به هر هدف و بهانه‌ای که انجام شده باشد، از طرف طالبان محکوم است و این گروه آن را خلاف اصول بین‌المللی و سرپیچی از توافق‌نامه‌ی دوحه می‌داند.

سخن‌گوی طالبان در توئیت خود تأکید کرده است که این رفتار نشان‌دهنده‌ی تکرار تجربه‌های ناکام ۲۰ سال گذشته‌ی امریکا و خلاف منافع افغانستان و منطقه است.

این در حالی است که صبح روز گذشته (یک‌شنبه، ۹ اسد) صدای دستکم دو انفجار در شهر کابل شنیده شد.

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیتی طالبان در کابل پس از این انفجارها اعلام کرد که یک فروند راکت به یک خانه‌ مسکونی خالی از سکنه در منطقه وزیر اکبر خان ناحیه‌ی پانزدهم فرود آمده است.

زدران گفت که در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است اما جزئیات بیشتری در این مورد ارایه نکرد.

به دنبال این رویداد، رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که این حمله از سوی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی انجام شده است.

 

نبیل: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به برخی نقاط کابل حمله کردند

کلیدواژه