اسد 06, 1395 17:25 Asia/Kabul
  • انفجار کابل
    انفجار کابل

رهبران جنبش روشنایی اظهار داشتند که نتایج تحقیقات کمیسیون حقیقت یاب دولتی را درباره انفجار روز شنبه کابل نخواهند پذیرفت.

یک روز پس از اعلام موضع دادستان کل کشور افغانستان مبنی بر رسیدگی بی طرفانه و عادلانه به حادثه تروریستی روز شنبه کابل در میان تجمع کنندگان جنبش روشنائی، رهبران این جنبش اظهار داشتند که نتایج تحقیقات کمیسیون حقیقت یاب دولتی را نخواهند پذیرفت.

به گزارش ایرنا، "داود ناجی" و "احمد بهزاد" دو تن از رهبران جنبش روشنائی در یک نشست خبری در کابل، اعلام کردند که حاضر نیستند از خواسته های خود به ویژه بعد از مجروح شدن و کشته شدن صدها نفر از اعضا و حامیان این جنبش، دست بردارند و عقب نشینی کنند.

ناجی در این نشست خبری گفت که از نظر جنبش روشنائی دولت در انفجار روز شنبه متهم است و ما نتیجه کار کمیسیونی را که اعضای آن را دولت تعیین کرده، نمی پذیریم و خواستار تحقیق یک هیات تخصصی بین المللی از این حادثه هستیم.

ناجی گفت که مقامات بلند پایه امنیتی دولت، روز جمعه گذشته یک روز قبل از وقوع انفجار، از ما خواستند تا مسیرهای پیش بینی شده تظاهرات را از 10 مسیر به یک یا دو مسیر کاهش دهیم تا آنان بتوانند امنیت کامل تظاهرکنندگان را تامین کنند، اما به گفته وی در اطراف راهپیمایان نیروهای امنیتی کافی حضور نداشتند.

ناجی گفت که بعد از انفجار روز شنبه، ژنرال "مرادعلی مراد" معاون رئیس ستاد اردوی افغانستان با تعدادی از مقامات دولتی با مراجعه به محل تجمع، از رهبران جنبش روشنائی خواستند تا برای اینکه اثر جرم از بین نرود، محل حادثه را ترک کنیم، اما کمتر از یک ساعت پس از ترک محل توسط اعضای جنبش، دولت با ماشین های اب پاش محل را شست و به گفته وی تمامی اثار جرم را از بین برد.

ناجی تاکید کرد: جنبش روشنائی از خواسته های خود کوتاه نخواهد آمد و شایسته است تا دولت افغانستان برای پاسداشت خون کشته شدگان طرح انتقال برق وارداتی ترکمنستان به افغانستان را از مسیر ولایت "بامیان"بگذراند و به این مشکل پایان دهد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفته است.

 

 

کلیدواژه