اسد 13, 1401 09:46 Asia/Kabul
  • نشست علما و مسئولان برای مراسم عاشورا در ولایت \
    نشست علما و مسئولان برای مراسم عاشورا در ولایت \"هرات\"

نشست علما و مسئولان محلی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عاشورای حسینی در ولایت هرات غرب افغانستان برگزار شد.

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در افغانستان همچون سایر کشورهای اسلامی، همه ساله همزمان با شروع ماه محرم الحرام سال 1444 هجری قمری در مساجد و هیئت‌های مذهبی سراسر این کشور با حضور گسترده شیعیان برگزار می‌شود.

به گزارش رادیو دری، هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، روز چهارشنبه نشستی به هدف اتخاذ تدابیر لازم جهت برگزاری مراسم عاشورای حسینی در شهر هرات با حضور والی، نماینده اداره اطلاعات، نماینده فرمانده پلیس و جمعی از علمای دینی برگزار شد.

در این نشست نور احمد اسلام جار، والی هرات از نیروهای امنیتی، رئیس شورای علمای اهل تشیع هرات و مردم خواهان همکاری بیشتر برای تأمین امنیت مراسم عاشورا شد. 

در این نشست، مسئولان و نماینده‌های ستادهای مردمی از آمادگی‌های لازم برای برگزاری مراسم عاشورا اطمینان دادند که این اعلام همکاری از سوی والی هرات استقبال شد. 

در این نشست محمد اسماعیل احمدی، رئیس شورای علمای اهل تشیع هرات و دیگر اعضای این شورا از امنیت حاکم در ولایت هرات تمجید و بر همکاری همه دستگاه ها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری تاکید کرد.

سال گذشته نیز مراسم عاشورای حسینی در هرات بدون مشکل امنیتی با حضور هزاران تن از عزاداران حسینی در مساجد و تکایای این ولایت برگزار شده بود.

علمای شیعه افغانستان: مردم در ماه محرم به رهنمودهای امنیتی توجه کنند

اتخاذ تدابیر امنیتی برای برگزاری مراسم محرم در ولایت دایکندی

کلیدواژه