اسد 15, 1401 11:13 Asia/Kabul

مسوولان امنیتی بلخ از نابودی تمامی هسته ها و مراکز وابسته به داعش در این ولایت با هدف تامین امنیت عزادارن حسینی خبر دادند و تاکید کردند که در این زمینه هیچ تهدیدی وجود ندارد.

به گزارش رادیو دری؛هشت روز از برپایی مراسم عزاداری در شهر مزار شریف و ولسوالی های بلخ می گذرد که تاکنون هیچ مشکل امنیتی در این مراسم مشاهده نشده است.

محمد آصف وزیری سخنگوی پلیس بلخ به مردم اطمینان داده است که امنیت شان تامین است و به برگزاری مراسم ماه محرم با خاطر آسوده ادامه دهند.

وزیری همچنین با رد برخی شایعات درباره جلوگیری نیروهای امنیتی در بلخ از برگزاری عزاداری شیعیان افزود: نیروهای ما در مناطق آسیب پذیر از تجمع مردم در سرک ها جلوگیری کرده، ولی در هیچ جا مانع برگزاری مراسم نشده اند و متعهدند تا امنیت برادران اهل تشیع را تامین کنند. 

 مردم و نیروهای حکومت طالبان با حضور در تمامی مساجد و تکایای محل برگزاری آیین های عزاداری حسینی، امنیت این مراسم را تامین می کنند.

پلیس بلخ در روزهای آغازین عزاداری از بازداشت یک نیروی داعش در نزدیکی یک تکیه خانه در حوزه دهم شهر مزار شریف خبر داده بود که در پی دستگیری این فرد، یک مرکز داعش نیز از بین برده شد.

عضو شورای علمای شیعه: مردم در تامین امنیت مراسم محرم همکاری کنند

تشدید تدابیر امنیتی به مناسبت محرم در شهر کابل

کلیدواژه