قوس 10, 1395 12:10 Asia/Kabul
  • افغانستان از برخورد پلیس بلغارستان با مهاجرین این کشور انتقاد کرد

وزارت امور خارجه افغانستان، با اعتراض به رفتار پلیس بلغارستان نسبت به مهاجرین افغانستان، از این کشور خواسته است تا ضمن رعایت حقوق مهاجرین به این موضوع رسیدگی کند.

«نصیر احمد اندیشه» معاون وزارت امور خارجه افغانستان روز گذشته در دیدار با «نیکولای دمیتروف» کاردار سفارت بلغارستان در کابل، نسبت به برخورد پلیس بلغارستان با مهاجرین افغانستان در این کشور اعتراض کرد.

به گ

به گزارش رادیو دری، اندیشه ضمن ابراز  تشکر از همکاری‌های بلغارستان با افغانستان در 15 سال گذشته، نگرانی دولت افغانستان از برخورد پلیس بلغارستان با مهاجرین افغانستان در «کمپ هارمانلی» با وی در میان گذاشت.

معاون وزارت امور خارجه افغانستان خاطر نشان کرد: دولت افغانستان از بلغارستان می‌خواهد تا با در نظر گرفتن روابط خوب سیاسی بین 2 کشور و رعایت حقوق کنوانسیون‌های بین المللی مهاجرین، با اتباع افغانستان برخورد شایسته داشته باشد و به مشکلات آنها رسیدگی شود.

دمیتروف نیز ضمن ابراز تأسف عمیق خود در این رابطه گفت: این حادثه که توسط بعضی افراد و اشخاص احساساتی آغاز شده که بعد از آن پلیس بلغارستان به منظور کنترل و ایجاد نظم مداخله کرده است.

کاردار سفارت بلغارستان در کابل، اظهار داشت: در این حادثه پرچم این کشور توسط یک مهاجر سوزانده شده است اما تشویش و نگرانی افغانستان را به اطلاع مقام‌های کشورش خواهد رساند.

پژواک نوشت: در «کمپ هارمانلی» حدود سه هزار مهاجر زندگی می‌کنند که بیشتر آنها افغانستانی هستند، گفته می شود که هفته گذشته در این محل بین مهاجرین افغانستان و پلیس درگیری صورت گرفت و بر اثر آن تعداد زیادی از مهاجرین زخمی و تعادادی از نیروهای پلیس بلغارستان آسیب دیدند.