اسد 17, 1401 11:14 Asia/Kabul
  • مولوی عبدالکبیر: انفجارهای اخیر موجب تفرقه میان مردم افغانستان نمی‌شود
    مولوی عبدالکبیر: انفجارهای اخیر موجب تفرقه میان مردم افغانستان نمی‌شود

معاون سیاسی رئیس کابینه موقت طالبان در دیدار علمای شیعه گفت: نیروهای امنیتی تلاش می کنند تا از تحقق اهداف شوم دشمنان در ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان جلوگیری کنند.

به گزارش رادیو دری، به دنبال حملات اخیر در کابل و شهادت سوگواران حسینی، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با شماری از علمای شیعه ضمن ابراز همدردی با بازماندگان انفجارهای اخیر در کابل گفت: «امارت اسلامی به عنوان خادم تمام افغان‌ها، بدون هیچ‌گونه تعلقات مذهبی و قومی در خدمت همه مردم است.»

عبدالکبیر با ابراز تاسف از حوادث روزهای اخیر که موجب شهادت و زخمی‌شدن سوگواران حسینی شد، بر وحدت میان مردم افغانستان تاکید کرد و افزود: حوادث اخیر باعث تفرقه میان مردم افغانستان نخواهد شد و تامین امنیت و ثبات از اهداف عمده دولت موقت طالبان است.

جواد صالحی معاون شورای علمای شیعه و استاد اکبری از بزرگان شیعیان نیز در این دیدار از تلاش‌های نیروهای امنیتی به خاطر تامین امنیت عزاداری های محرم قدردانی کردند و گفتند که مردم و نیروهای امنیتی به صورت مشترک امنیت مراسم عزاداری را تامین خواهد کردند. 

در پی حمله تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته در پل سوخته کابل شماری شهید و زخمی شدند.

این انفجار در حالی رخ داد که روز شنبه نیز انفجاری در منطقه شیعه نشین کابل و در جمع سوگواران امام حسین (ع) رخ داد که براثر آن 8 نفر شهید شد و 18 نفر دیگر نیز زخمی شدند. 

گروه تروریستی داعش مسوولیت این انفجارهای کابل را برعهده گرفت. 

عزاداران حسینی در افغانستان، آیین های عاشورا را با شور و شکوه برپا کرده اند

علمای شیعه افغانستان: مردم در ماه محرم به رهنمودهای امنیتی توجه کنند

کلیدواژه