ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار از وجود جنگجویان داعش پاکسازی شد
(last modified 1395-09-10T10:07:59+00:00 )
قوس 10, 1395 14:37 Asia/Kabul

مقام های محلی ولایت ننگرهار در شرق کشور اعلام کردند که با انجام عملیات نظامی یک ماهه در مناطق شهرستان پچیراگام، این شهرستان اکنون به گونه کامل از وجود شورشیان پاکسازی شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، شیرین اقا فقیری سخنګوی فرماندهی قول اردو دویست و یک سیلاب امروز چهارشنبه ګفت، نیروهای امنیتی افغان توانستند شب ګذشته تمامی مناطق شهرستان پچیراګام را که در تصرف ګروه داعش درامده بود تصفیه و افراد مسلح ګروه داعش را از انجا بیرون برانند .

فقیری افزود، درحال حاضر تمامی روستاهایی که در نتیجه ای حمله ګروه داعش بر پوسته های افراد خیزش مردمی به تصرف خود دراورده بود دوباره در تصرف نیروهای امنیتی افغان قرار ګرفت.

وۍ ګفت نیروهای امنیتی  صبح امروز چهارشنبه عملیات تازه ای را در مناطق تصرف شده اغاز کردند که هدف ان پاک سازی مناطق تصرف شده از وجود مین ها و مواد منفجرعمل نشده و همچنان جابجا ساختن نیروهای خیزش مردمی در پوسته های امنیتی و ساخت تاسیسات نظامی برای انان است.

در این حال میربازخان ولسوال ولسوالی پچیراګام ضمن تاید خبر مذکور میګوید  ظرف یکماه ګذشته که عملیات نظامی بر علیه ګروه داعش در این ولسوالی اغاز شده بیش از یکصد و بیست تن افراد ګروه داعش کشته ومجروح شده است .

وۍ در مورد تلفات وارده به نیروهای امنیتی و افراد غیر نظامی چیزی نګفت اما افزود که هنوز هم ۶۵ نفر از افراد غیرنظامی که ساکنان این منطقه هستند دراسارت ګروه داعشند اما وۍ نګفت که زنان و کودکان در بین انان وجود دارد یا خیر  .

ګروه داعش تا اکنون در این مورد به رسانه های خبری چیزی نګفته است.

ولسوالی پچیراګام در جنوب غرب شهرجلال آباد است و از مناطق ناامن در ولایت ننګرهار شمرده میشود که بیشتر اراضی آن در تصرف ګروه داعش و طالبان مسلح مخالف قرار دارد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارم آصف شینواری موجود است.