اسد 19, 1401 12:04 Asia/Kabul
  • برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در افغانستان
    برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در افغانستان

در ادامه برگزاری تظاهرات‌‌ ضدآمریکایی در واکنش به حمله اخیر، صرافان شهرهای مختلف افغانستان اقدام اخیر واشنگتن در نقض حاکمیت ملی افغانستان را محکوم کردند.

به گزارش رادیو دری،  صرافان سرای شهزاده امروز چهارشنبه (19 اسد) با تجمع اعتراضی حمله هوایی آمریکا به کابل را محکوم کردند.

اتحادیه صرافان، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و برخی از تاجران افغانستان امروز در واکنش به حمله هوایی آمریکا در کابل تجمع اعتراضی برگزار کردند. 

شرکت‌کنندگان این راهپیمایی از کشورهای همسایه نیز درخواست کردند تا به آمریکا اجازه استفاده از حریم این کشورها برای عملیات در افغانستان را ندهند.

 اتحادیه صرافان شهر جلال اباد  هم با راه اندازی تظاهرات صلح امیز، حمله اخیر طیاره بدون سرنشین آمریکا را به کابل محکوم نموده و خواستار آزادی سازی پول های بلوکه شده ی مردم افغانستان شدند.

افغانستان هفته گذشته به دنبال حمله هوایی آمریکا به کابل شاهد اعتراضات ضدآمریکایی در بخش‌های مختلف این کشور بوده است. 

یکشنبه هفته گذشته منابع خبری از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به منزلی مسکونی در کابل خبر دادند.

پس از این حمله، دوشنبه شب (10 اسد) سخنگوی طالبان تأیید کرد که یک خانه‌ مسکونی اوایل صبح روز یک‌شنبه هفته‌ جاری در شهر کابل هدف حملات هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفته است.

مجاهد افزود که این حمله به هر هدف و بهانه‌ای که انجام شده باشد، از طرف طالبان محکوم است و این گروه آن را خلاف اصول بین‌المللی و سرپیچی از توافق‌نامه‌ دوحه می‌داند.

تظاهرات ضد آمریکایی مردم ننگرهار بعد از ادای نماز جمعه

کلیدواژه