اسد 23, 1401 16:09 Asia/Kabul
  • اروپا برای کمک به مردم افغانستان شرط گذاشت
    اروپا برای کمک به مردم افغانستان شرط گذاشت

اروپا، کمک به افغانستان را به ایجاد حکومتی فراگیر در این کشور مشروط کرد.

به گزارش رادیو دری، توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان امروز یکشنبه در آستانه اولین سالگرد به قدرت رسیدن طالبان، با انتشار توییت‌هایی، کمک این اتحادیه به افغانستان را به برقراری حکومتی فراگیر مشروط کرد.

نیکلاسون نوشت: صلح، ثبات و رفاه در افغانستان مستلزم فرآیند سیاسی فراگیر با مشارکت کامل، برابر و معنادار همه اعم از زنان و مردان است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که برخی از کشورهای جهان از جمله ایران، ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل حکومتی فراگیر در افغانستان، همواره کمک های بشردوستانه برای مردم این کشور ارسال می کند. 

حکومت طالبان بر افغانستان، فردا 15 اوت یک ساله می شود. نیروهای این گروه در پانزدهم اوت سال 2021، پس از ورود به کابل عملا قدرت را در افغانستان در دست گرفتند.

مردم افغانستان از زمان به قدرت رسیدن طالبان، با مشکلات زیادی از جمله فقر، گرسنگی و بیماری دست و پنجه نرم می کنند و کشورهای غربی به ویژه آمریکا بدون توجه به بحران انسانی در افغانستان، تحریم های سختی را به این کشور تحمیل کرده اند.

به رغم هشدار تقریبا تمامی سازمان های بشردوست در مورد تبعات بحران انسانی در افغانستان، غربی ها همچنان برای کمک به این کشور بهانه تراشی می کنند.

ادامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به افغانستان

سازمان ملل: میلیون‌ها نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

کلیدواژه