کاظمی قمی: آمریکا افغانستان را به ورطه نابودی کشاند
(last modified 1401-05-24T04:03:26+00:00 )
اسد 24, 1401 08:33 Asia/Kabul

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان تاکید کرد: آمریکایی ها ۲۰ سال افغانستان را اشغال کردند و این کشور را به سمت نابودی و ویرانی زیرساخت ها بردند و دست به کشتارهای وسیعی زدند.

"حسن کاظمی قمی" نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو تلویزیون ایران گفت: آمریکایی‌ها در افغانستان نه تنها با تروریسم مبارزه نکردند، بلکه مولد خود تروریسم بودند. 

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور افغانستان افزود: یک سال از فرار طراحی شده نظامیان آمریکا از افغانستان می‌گذرد و مفهومش این است که سرویس های جاسوسی آمریکا همچنان در افغانستان فعالند و به اقدامات تخریبی خودشان در پوشش‌های مختلف ادامه می دهند.

کاظمی قمی همچنین گفت: عامل به وجود آوردن بخش قابل توجهی از ناامنی های داخل افغانستان  و زمینه ساز ورود گروه های تروریستی خود آمریکایی ها بودند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان، افزایش کشت مواد مخدر را از دیگر پدیده های شوم دوره اشغال آمریکا دانست.

 پس از فرار  نیروهای نظامی آمریکایی،  مشخص شد که  تولید مواد مخدر در افغانستان در مقایسه با سال 2001 تا 40 برابر افزایش یافته است.

کاظمی‌قمی: راه‌های برون رفت از بحران صرفا از درون افغانستان آغاز می‌شود

کاظمی قمی: برای رهایی مردم افغانستان از فتنه آمریکایی تلاش می‌کنیم

کلیدواژه