اسد 25, 1401 13:51 Asia/Kabul
  • کابلوف: نیروهای ویژه سابق افغانستان برای اوکراین می‌جنگند
    کابلوف: نیروهای ویژه سابق افغانستان برای اوکراین می‌جنگند

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته است که تعدادی از نیروهای ویژه سابق افغانستان در اوکراین به خدمت گرفته شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، ضمیر کابلوف  نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان افزود: بعضی از این نیروهای ویژه به عضویت داعش درآمده و در داعش و سوریه می‌جنگند که البته این قابل پیش‌بینی بوده و تکرار سناریوی عراق است که به ظهور داعش منجر شد.

وی اضافه کرد: بعضی دیگر از نیروهای ویژه سابق افغانستان هم ظاهرا با وعده پول تبدیل به مزدور نظامی شده اند، زیرا باید مخارج زندگی‌شان را تامین کنند، پس به نازی‌های اوکراینی می‌پیوندند؛ اما طالبان در این اتفاق هیچ نقشی ندارند.

  نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان به نقل از هیات قزاقستانی شرکت کننده در کنفرانس اخیر افغانستان در تاشکند گفت : حدود ۱۱۰ هزار سرباز ویژه سابق افغانستان از این کشور گریخته و در انتظار کسب اجازه ورود به آمریکا هستند که ظاهرا کسی قرار نیست به آن‌ها اجازه بدهد و این رفتار گستاخانه و بی‌ادبانه آمریکایی‌هاست.

کابلوف یادآور شد که طالبان تضمین کرده است اجازه ندهد شبه‌نظامیان یا تروریست‌ها به اوکراین اعزام شوند.

 این اظهارات در حالی است که در ماه مارس یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که آمریکا در تدارک اعزام سربازان سابق ارتش افغانستان به اوکراین است.

گزارش ها درباره فرار نظامیان سابق افغانستان به پاکستان

هشدار وزیر دفاع طالبان به نظامیان سابق افغانستان

کلیدواژه