اسد 29, 1401 09:35 Asia/Kabul
  • انتقادات صریح و بی‌سابقه عبداللطیف پدرام از برخی رهبران جبهه ضد طالبان
    انتقادات صریح و بی‌سابقه عبداللطیف پدرام از برخی رهبران جبهه ضد طالبان

عبداللطیف پدرام رهبر حزب «کنگره ملی افغانستان» در سخنانی بی سابقه برخی رهبران جبهه مخالفان طالبان را به باد انتقاد گرفت و آنان را عوامل آمریکا خواند.

به گزارش رادیو دری، «عبداللطیف پدرام» در گفتگویی در شبکه های مجازی به شدت از معاون اول پیشین اشرف غنی انتقاد کرد و افزود: امرالله صالح که مدعی پشتونیزه کردن افغانستان بود، خودش سال‌ها برای سازمان «سیا» کار می‌کرد و حالا او می‌خواهد افغانستان را نجات بدهد!

عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان همچنین با بیان اینکه وزیر دفاع دولت غنی، جزء نخستین افرادی بود که راه فرار را در پیش گرفت افزود:  کسانی که دیروز مردم را به حال خود رها کردند، امروز آمده‌اند و ادعای نجات مردم را دارند.

پدرام  از نفوذ سازمان «سیا» در بین سیاستمداران و نظامیان افغانستان خبر داد و اضافه کرد: ژنرال «عبدالسمیع سادات» فرمانده نظامی پیشین کابل یک عنصر کاملاً آمریکایی و تربیت شده آمریکایی‌ها بود.

وی اظهار کرد: با اینکه همین افراد کشور را به تباهی کشاندند، امروز دوباره به وسیله آمریکا به کار گرفته شده‌اند تا مشکل‌ساز شوند.

این چهره سیاسی افغانستانی گفت: در میان افراد جبهه مقاومت ملی افغانستان افراد خوبی هم هستند، اما کسانی که یک‌بار مملکت را  با آن همه فساد و بدبختی به تباهی کشانده‌اند، اگر امروز ادعای نجات افغانستان را داشته باشند، مردم، طالبان را به آنها ترجیح می‌دهند.

پدرام اضافه کرد: بسیاری از این چهره‌هایی که من می‌شناسم، مردم «طالب» را به آنها ترجیح می‌دهند؛ آنها تا گلوگاه در فساد غرق هستند و مردم این افراد را می‌شناسند و دور این‌ها جمع نمی‌شوند و مقاومت شکل نمی‌گیرد.

رهبر حزب «کنگره ملی افغانستان» تاکید کرد: «مقاومت» تعریف خاص خود را دارد؛ مقاومت یک «فکر»، «راه» و یک «اندیشه» است و خیلی مهم است راهی که انتخاب می‌شود، درست باشد و در عین حال مجریان آن هم انسان‌های درستی باشند!

 پدرام: جبهه مخالفان طالبان برای مذاکره با این گروه آماده است

کلیدواژه