اسد 31, 1401 17:40 Asia/Kabul

شمار زیادی از شهروندان در ولایت های غرب افغانستان از وضعیت بیکاری و افزایش قیمت ها ابراز نگرانی می کند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مردم  ولایت های هرات، بادغیس، فراه و غور می گویند: باید مسئولان حکومت فعلی کشور راهکاری برای حل معضل بیکاری، افزایش قیمت ها و جلوگیری از فرار جوانان از کشور پیش بینی کنند.

شماری از شهروندان هرات که اکنون در سخت ترین شرایط زندگی به سر می برند تاکید دارند در بسیاری از خانه ها حتی نانی برای خوردن وجود ندارد.

به همین دلیل یک موسسه خارجی در ولایت هرات چندین مرکز حرفه و فن را پایه گذاری کرده و تعدادی از ساکنین بی بضاعت این ولایت را جذب کار کرده است.

مسئولان این موسسه می گویند: برنامه ریزی شده که طی 6 ماه آینده 1800 تن از کارآموزان این مراکز آموزشی در 18 رشته آموزش ببینند.

در همین حال جک بایر مسئول موسسه مرسیفول که این زمینه را برای آموزش و فراگیری حرفه و فن آماده کرده است می گوید: کسانی که در این دوره ها استخدام می شوند، خانواده های بی بضاعت، آوارگان داخلی و آوارگانی هستند که از کشورهای همسایه به کشور بازگشته اند.

با این همه مسئولان اداره کار و امور اجتماعی تاکید دارند، برگزاری این دوره های آموزشی می تواند این خانواده ها را از فقر و تنگدستی نجات دهد.

بنا به گفته مسئولان این موسسه برنامه های آموزشی مشابهی نیز همزمان در ولایت های قندهار و مزار شریف نیز راه اندازی شده است.

بیکاری در انتظار صدها هزار شهروند افغانستانی

کلیدواژه