سنبله 02, 1401 18:09 Asia/Kabul
  • آمریکا، طالبان را به نقض آزادی های مذهبی متهم کرد
    آمریکا، طالبان را به نقض آزادی های مذهبی متهم کرد

کمیسیون آزادی‌های مذهبی آمریکا در امور بین‌المللی ادعا کرد که طالبان محدودیت‌های شدیدی را بر آزادی مذهبی در افغانستان وضع کرده‌اند.

به گزارش  رادیو دری؛ این کمیسیون با انتشار گزارشی مدعی شد که شرایط آزادی مذهبی در افغانستان پس از بازگشت طالبان به قدرت، بدتر شده و اجرای برداشت‌های افراطی از اسلام، آزادی مذهب یا عقیده طیف وسیعی از افغان‌ها را نقض کرده است.

این گزارش می افزاید: با آنکه طالبان متعهد شده بودند که از تمام گروه‌های قومی و مذهبی محافظت کنند اما به این تعهد خود عمل نکرده‌اند.

کمیسیون ایالات متحده آمریکا در امور آزادی مذهبی بین‌المللی، طالبان را مسوول کشته شدن ده‌ها شهروند هزاره افغانستان دانسته و افزوده که این گروه نتوانسته است از هزاره‌های افغانستان در برابر حملات شاخه خراسان داعش محافظت کند.

گزارش این کمیسیون همچنین تصریح کرده است که  وزارت امر به معروف طالبان با اعمال قوانین سخت‌گیرانه، شیوه پوشش، آزادی رفت و آمد و حق کار و آموزش زنان را محدود کرده است.

همچنین بر اساس این گزارش،  طالبان «وجود جامعه مسیحی» را در افغانستان انکار می‌کنند و تسلط آنان بر افغانستان منجر به افول سریع و انقراض جوامع کوچک هندو و سیک در افغانستان شده است.

کمیسیون ایالات متحده آمریکا در امور آزادی مذهبی بین‌المللی (USCIRF) یک نهاد مستقل دولت فدرال است که از آزادی مذهب و عقیده در سطح جهان نظارت می‌کند.

اعضای این کمیسیون از سوی رییس جمهوری آمریکا و رهبران دو حزب کنگره منصوب می‌شوند.

 هشدار شورای جهانی هزاره درباره نسل کشی هزاره ها در بلخاب

شماری از شهروندان سیک افغانستان ترک وطن کردند

کلیدواژه