سنبله 03, 1401 12:54 Asia/Kabul

والی طالبان در بلخ می گوید پس از اعلام عفو عمومی در افغانستان هیچ کس مسوولین و منصوبین حکومت پیشین را آزار و اذیت نکرده است و دیگر چهره‌های سیاسی نظام سابق نیز می توانند به وطن خود برگردند.

به گزارش خیبر ابراهیمی خبرنگار رادیو دری، قدرت الله ابوحمزه؛ والی بلخ روز چهارشنبه در یک نشست خبری در حضور خبرنگاران این ولایت گفت که در دو دهه گذشته هزاران نیروی "امارت اسلامی" در دشت های شمال با وضعیت فجیعی کشته شدند؛ اما با آنهم، با تسلط بر کشور تمام مخالفان شان را مورد عفو و بخشش قرار داده اند.

به گفته ابوحمزه، همزمان با سقوط جمهوریت تعداد زیادی از منصوبین و مسئولین حکومت گذشته در مرز ازبکستان گیر مانده بودند، حکومت ازبکستان اجازه ورود به آنان را نداد و مسئولین "امارت اسلامی" آنان را دوباره به بلخ آوردند و تاکنون آنان در بلخ زندگی می کنند.

والی بلخ اضافه کرد: وکلای پارلمان سابق، کارمندان بلند پایه حکومت و حتی کارمندان امنیت ملی در بلخ زندگی کرده و امنیت شان توسط امارت اسلامی تامین شده است.

ابوحمزه در ادامه صحبت هایش از سیاسیون و مخالفان حکومت موقت طالبان خواست تا به وطن برگردند و در کنار دولت برای بازسازی و نوسازی کشور کار کنند زیرا افغانستان نیازمند حضور تمام افغان ها است.

این صحبت ها در حالی صورت گرفته که در روزهای اخیر شماری از چهره های سیاسی حکومت پیشین افغانستان به کشور بازگشته و مورد استقبال حکومت موقت طالبان قرار گرفته اند.

در آخرین مورد یک روز پیش کمیسیون تماس با شخصیت‌های دولت موقت طالبان اعلام کرد که عبدالسلام بخشی رئیس عمومی زندان‌های افغانستان در حکومت پیشین با تلاش‌های این کمیسیون به کشور برگشته است.

بازگشت رئیس کل زندان‌ های دولت اشرف غنی به افغانستان

کلیدواژه