سنبله 03, 1401 15:25 Asia/Kabul
  • مجاهد: داعش در افغانستان سرکوب شده است
    مجاهد: داعش در افغانستان سرکوب شده است

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت موقت طالبان مدعی شد که داعش در افغانستان به طرز بی سابقه ای سرکوب شده است. .

به گزارش رادیو دری، مجاهد در نشست خبری در کابل گفته است که داعش در افغانستان سرکوب شده است و کشورهای منطقه از جمله روسیه نگران تهدید این گروه از جانب افغانستان نباشد.

مقامات طالبان پیش از این هم بارها تأکید کرده بودند که پس از روی‌کارآمدن این گروه، داعش در افغانستان سرکوب شده است .

این در حالی است که داعش همچنان مسوولیت حملات مرگبار در افغانستان را بر عهده می‌گیرد و کشورهای منطقه و جهان نیز بارها درباره‌ حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

سخنگوی حکومت موقت طالبان همچنین با اشاره به خبر کشته شدن رهبر القاعده در کابل اعلام کرد که هنوز جسد «ایمن الظواهری» سرکرده گروه تروریستی القاعده را در افغانستان پیدا نکرده است.

مجاهد افزود: تحقیقات برای پیدا کردن "جسد «ایمن الظواهری» در کابل ادامه دارد.

سخنگوی طالبان با تاکید بر ناآگاهی طالبان از حضور ایمن‌الظواهری در کابل گفت که این گروه تمام تلاش خود را برای روشن کردن ادعای آمریکا در مورد کشته شدن رهبر القاعده در افغانستان به کار خواهد بست.

مجاهد بار دیگر عملیات  آمریکا در کابل را مغایر با «توافق‌نامه دوحه» توصیف کرد و اظهار کرد: این عملیات، پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت.

طالبان در توافقی که با امریکا امضا کرده، به واشنگتن وعده داده‌ است که روابط خود با القاعده را قطع و مانع فعالیت سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان می‌شود و این در حالی است که امریکا اخیرا اعلام کرد که ایمن‌الظواهری رهبر القاعده را در کابل کشته‌ است.

 حکومت طلبان هیاتی را برای بررسی کشته شدن «ایمن الظواهری» سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله هوایی آمریکا به کابل تشکیل داده است .

طالبان با محکوم کردن حمله پهپادی آمریکا به کابل این اقدام را نقض حاکمیت افغانستان دانست.

 آمریکا در اواخر ماه ژوئیه گذشته اعلام کرد: ایمن الظواهری سرکرده القاعده در حمله پهپادی ارتش آمریکا به  کابل کشته شد .

کشته شدن رهبر القاعده؛ هیاهو برای هیچ

درگیری نیروهای طالبان و داعش در قندهار

واکنش ها به کشته شدن رهبر القاعده در کابل

کلیدواژه