سنبله 05, 1401 13:12 Asia/Kabul

در پی برکناری شهردار هرات و انتصاب او در سمت معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، شهروندان هراتی از کند شدن اجرای طرح های بازسازی در این ولایت گله مند هستند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری؛ در دو دهه گذشته در ولایت هرات افراد بسیاری به عنوان شهردار تعیین شدند، اما به اتهام فساد اداری یا بازداشت شدند و یا تحت پیگرد مراجع قضایی قرار گرفتند.

اما 6 ماه قبل حکومت موقت طالبان «مهاجرفراهی» را به عنوان شهردار به هرات فرستاد که در مدت خدمت او اجرای ده‌ها طرح عمرانی آغاز یا تکمیل شده است.

با این حال در پی تغییر شهردار هرات، اکنون شماری از دکانداران و بساطی های جاده لیلامی در ناحیه دوم هرات  نسبت به کندی اجرای آسفالت جاده چهارباغ یا (لیلامی ها) شکایت دارند.

افراد معترض می گویند: کار به کندی پیش می رود و باعث افت شدید معاملات روزمره شان شده است.

همچنین تعدادی از بساطی‌هایی که در دو سوی این خیابان همه روزه مشغول خرید و فروش پوشاک بودند، گلایه مند هستند که قرارداد اخیر شهرداری با یک بخش خصوصی درباره کرایه این مکان ها منطقی نیست و باید در این خصوص تجدید نظر صورت گیرد.

در عین حال، نادرالله جنیدی سرپرست اداره شهرداری هرات گفته است: به منظور زیبا سازی شهر غرفه هایی از سوی این اداره آماده شده است که در دو سوی خیابان لیلامی ها گذاشته می شود و کرایه آن از 1 تا 4 هزار افغانی در ماه تعیین شده است.

سرپرست شهرداری هرات تاکید کرد که این مبلغ ها نهایی نیست و با درنظرداشت وضعیت اقتصادی و به منظور کمک به بساط داران احتمالا کاهش خواهد یافت.

 

کار بازسازی دو جاده در هرات آغاز شد

برکناری شهردار هرات و نگرانی مردم از آینده پروژه های نیمه کاره انکشافی‎‎

 

 

کلیدواژه