سازمان ملل برای از سرگیری کمک های توسعه ای به افغانستان فشار می آورد
(last modified 1401-06-08T06:04:10+00:00 )
سنبله 08, 1401 10:34 Asia/Kabul
  • سازمان ملل برای از سرگیری کمک های توسعه ای به افغانستان فشار می آورد
    سازمان ملل برای از سرگیری کمک های توسعه ای به افغانستان فشار می آورد

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که کشورها باید کمک‌های توسعه‌ای خود را به افغانستان که سال گذشته پس از قدرت گرفتن طالبان متوقف شده بود، از سر بگیرند.

به گزارش رادیو دری، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه افزود، «فقر در افغانستان به سرعت در حال افزایش است. جمعیت این کشور همچنان رو به رشد است و آینده این کشور از نظر سرمایه گذاری چندان مثبت پیش بینی نمی شود.برای ما واضح است که حمایت از توسعه باید احیا شود.»

براساس این گزارش، افغانستان مدت‌هاست که به شدت به کمک‌های توسعه ای بین‌المللی وابسته بوده است.این کمک ها سال گذشته در ازای تضمین‌های طالبان در مورد رعایت حقوق بشر، به‌ویژه دختران و زنان جوان، که دسترسی به آموزش و پرورش ندارند، به حالت تعلیق در آمد.

«مارتین گریفیتس» تاکید کرد، بیش از یک میلیون کودک از شدیدترین شکل سوء تغذیه رنج می برند و بدون درمان مناسب در معرض خطر مرگ قرار دارند. مقامات کنونی افغانستان نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

افغانستان پس از دو دهه اشغال توسط نظامیان آمریکایی و نابودی زیرساخت ها، با بحران های متعددی از جمله بحران اقتصادی و انسانی روبروست. در این بحبوحه، آمریکایی ها، افغانستان را به بهانه به قدرت رسیدن طالبان به شدت تحریم کرده اند. این مشکلات، زندگی مردم افغانستان را به مخاطره انداخته است.

ادامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به افغانستان

 

کلیدواژه