سنبله 08, 1401 12:35 Asia/Kabul
  • روسیه: آمریکا پول سرقت شده افغانستان را پس بدهد
    روسیه: آمریکا پول سرقت شده افغانستان را پس بدهد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان از آمریکا خواست که پول دزدیده شده از افغانستان را پس بدهد.

به گزارش رادیو دری، نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع افغانستان به صحنه اتهام‌زنی «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل و «لیندا توماس-گرینفلد» همتای آمریکایی او تبدیل شد.

براساس این گزارش، اتهام‌زنی «لیندا توماس-گرینفلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل به روسیه و چین درباره کمک ناچیز مسکو برای ارائه کمک مالی به منظور بازسازی افغانستان، اظهارنظر تند همتای روس او را به دنبال داشت.

«واسیلی نبنزیا» در نشست شورای امنیت سازمان ملل به جنگ اشغالگرانه 20 ساله آمریکا و متحدان در افغانستان و مسئولیت آنها در زمینه نابودی زیرساخت‌های این کشور اشاره کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود، «شرکای غربی سابق ما، نه این شما هستید که باید بهای اشتباهاتتان را بپردازید و برای شروع، ضروری است که پول دزدیده شده از مردم افغانستان را به آنها برگردانید».

وی تاکید کرد، «همه چیز را نمی‌توان با پول سنجید. جان مردمی که در جریان تحمیل دموکراسی شما در افغانستان از دست رفت را نمی‌توان با پول سنجید و پول نمی‌تواند وفاداری مردم افغانستان را بخرد و اینطور به نظر می‌رسد، ایالات متحده کاملا وفاداری مردم افغانستان را از دست داده است.»

اظهارات نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره افغانستان در شرایطی مطرح شده که به دنبال تسلط طالبان بر این کشور، آمریکا و برخی متحدانش اموال و دارایی‌های افغانستان را بلوکه کردند.

آمریکایی ها پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در اوت سال 2021، سیاست خصمانه ای علیه این گروه اتخاذ کرد. واشنگتن تحریم ها علیه افغانستان را تشدید و ده میلیارد دلار دارایی های بانک مرکزی این کشور را در بحبوحه بحران اقتصادی و فقر افغان ها، مسدود کرد.

سفیر چین: آمریکا دارایی‌های مردم افغانستان را سرقت کرده است

 

 

 

کلیدواژه