سنبله 09, 1401 12:09 Asia/Kabul

رئیس پوهنتون سید جمال الدین افغان در ولایت کنر خواستار همکاری های جمهوری اسلامی ایران در بخشهای مختلف شد.‎‎

به گزارش رادیو دری، رئیس پوهنتون سید جمال الدین افغان در ولایت کنر گفت :این پوهنتون دوازده سال قبل تاسیس شده و به همکاری بیشتر نیاز دارد.

محب الله محب رئیس پوهنتون سید جمال الدین افغان در ولایت کنر در نشستی با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد  از همکاری های ایران تقدیر و تشکر کرد.

وی در مورد افزایش ظرفیت های اساتید،تجهیز کتابخانه و لابراتوار زراعتی،بورسیه های برای دانش آموزان و فعال کردن کلینیک حقوقی  خواستار همکاری های عملی جمهوری اسلامی ایران شد، رئیس پوهنتون  سید جمال الدین افغان گفت  جمهوری اسلامی ایران در عرصه علمی و فناوری مهارت بالایی دارد و ما نیازمند استفاده از تجارب جمهوری اسلامی در پوهنتون خویش هستیم.

 رئیس پوهنتون سید جمال الدین افغان همچنان در بخش های تخنیکی و نرم افزار نیز خواستار کمک و همکاری جمهوری اسلامی ایران شد.

در این حال مجید صادقی دولت آبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد گفت :  جمهوری اسلامی ایران در گذشته کمک های بیشتری را با نهاد های علمی واکادمیک کشور دوست و برادر افغانستان انجام داده و این روند هنوز هم ادامه دارد .

وۍ افزود سعی خواهد کرد تا زمینه امضا و اجرایی شدن تفاهم نامه بین پوهنتون سید جمال الدین افغان ویکی از پوهنتون های برتر جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

کلیدواژه