سنبله 09, 1401 14:42 Asia/Kabul
  • زائران افغانستانی اربعین فقط از مرز دوغارون وارد ایران شوند
    زائران افغانستانی اربعین فقط از مرز دوغارون وارد ایران شوند

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ایران از آمادگی گذرگاه مرزی دوغارون برای پذیرش زائران افغانستانی اربعین حسینی(ع) خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ سید علی قاسمی مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ایران گفت: مرز دوغارون  تنها گذرگاه مرزی برای ورود زائران افغانستانی اربعین به ایران است.

وی افزود: همه امکانات برای پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین حسینی (ع) از گذرگاه مرزی دوغارون فراهم شده، ولی ورود این افراد به ایران و آغاز سفر زیارتی اربعین منوط به انجام هماهنگی ها از سوی طالبان و دولت عراق است.

قاسمی اظهار کرد: رایزنی های گسترده ای با عراق و طالبان شروع شده است تا فرایند صدور روادید از طرف دولت عراق زودتر وارد مرحله عملیاتی شود.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ایران همچنین گفت: برآوردهای اولیه حاکی از آن است شمار اتباع افغانستانی متقاضی برای حضور در راهپیمایی اربعین در عراق حدود ۲۵ هزار نفر باشد.

گذرگاه مرزی دوغارون ایران در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری قمری (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)است و زائران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

آمادگی مقامات محلی هرات برای اعزام زائران اربعین به ایران و عراق

تسهیلات ایران برای زائران افغانستانی اربعین حسینی  

کلیدواژه